Senaste nytt

SAS Business, Sundsvall - Peking (Beijing)

Storsteffe

Medlem
Har valt att vänta med rapporten tills läget för SAS har klarnat.

Efter otaliga resor västerut så laddar jag nu för min första österut och tänkte att det var dags för mig att försöka återgälda lite för alla trevliga reserapporter detta forum har försett mig med. Delen Sundsvall-Arlanda-Köpenhamn kanske inte är så himla intressant men man vet ju aldrig så jag tar med den också.

Resan:

16:25 - 17:20 SK051
Sundsvall/Harnosand, Midlanda - Stockholm, Arlanda (Terminal 4)
Stop over at: Stockholm 0:45
Operated by: Scandinavian Airlines | Aircraft: Boeing 737-600
Seat: 2A, 2B | Baggage allowance: 2 piece(s)/pers

18:05 - 19:15 SK1429
Stockholm, Arlanda (Terminal 5) - Copenhagen, Kastrup (Terminal 3)
Stop over at: Copenhagen 1:50
Operated by: Scandinavian Airlines | Aircraft: Boeing 737-800
Seat: 2A, 2B | Baggage allowance: 2 piece(s)/pers

21:05 - 13:05 SK995
Copenhagen, Kastrup (Terminal 3) - Beijing, Capital International (Terminal 3)
Operated by: Scandinavian Airlines | Aircraft: Airbus Industrie A340-300
Seat: 2A, 2B | Baggage allowance: 2 piece(s)/pers



För att detta ska bli verklighet så skapar jag denna tråd redan nu(7 timmar till ETD) eftersom latheten har en oförklarlig förmåga att övermanna mig om jag inte är under press. Så nu finns det ingen återvändo och lovar att återkomma med inom en snar framtid och kan iaf nästan lova en del bra bilder då min personliga assistent(enligt henne, jag trodde vi var sambos:confused:) är duktig med kameran.
 
Last edited:

majer

Medlem
Gott. Ser fram emot resten.
(jag borde förövrigt följa samma modell som du så jag får iväg någon reserapport nån gång också).
 

Storsteffe

Medlem
Min F5-tangent är snart utsliten, när kommer uppdateringen?

Det har uppstatt problem med en kraschad dator har sa uppdatering kommer att droja, vet inte om jag ska ge mig ut och handla en ny eller om jag ska forsoka overleva till hemkomsten. Kan ge lite forsmak av resan hit iaf och den vart ju inte den trevligaste jag upplevt utan kanske den samsta i BIZ men det berodde inte pa SAS utan andra omstandigheter bestaende av milt sagt overforfriskade resenarer som iofs inte stor mig normalt sett men nar kontrollen over viktiga kroppsfunktioner upphor blir det liiite anstrangt i kabinen, blir iaf ingen resa man glommer i forsta taget ;) Maste nu komplettera med hemresan da den blir mer representativ for upplevelsen.
 

Storsteffe

Medlem
Min F5-tangent har pajat på lånedatorn också!!!

Ja herrgud, har ångest för att jag inte fått ut tummen men det har varit rent hysteriskt med arbete, nu ska jag ta några dagar ledigt över helgen(i Texas) så ska försöka göra ett ryck. Vill bara förvarna om att det blir en kraftigt förkortad variant och att den inte är representativ för mina tidigare resor med SAS från ARN. Faktum är att om man gillar SAS biz så ska man nog undvika att läsa den överhuvudtaget.
 
Toppen