Senaste nytt

Business class till London

jimmy_h

Medlem
Hej,

Mitt första inlägg här. Jag planerar en weekend tripp med tjejen i business till London från Stockholm.
Vill därför höra med veteranerna vad som kan klassas som ett vettigt pris för två i business?

BA tar som ni vet 2500 kr / person för en retur, tyvärr med ett förköpskrav på 30 dagar som hindrar flexibiliteten men samtidigt är loungen bättre på den nya terminalen på Heathrow.
Fördelen med SAS är tillgång till lounge både på Arlanda och Heathrow, men priset är tok för högt för en weekend.

Vad är ett bra pris - 3 000 per person?

/Jimmy
 

Rustscheff

Medlem
BA med sitt lägsta pris i Club Europe är ett fantastiskt alternativ. Vill du ta en längre tripp kan du via expedia för 5000 kr flyga GOT-FRA-LHR t.ex. BA har lounge i ARN men Menzies som contract lounge.
 
Ingen större aning om priset men jag skulle välja BA även om de var 500-700 kr dyrare (om du inte bryr dig om att tjäna poäng inom Star Alliance).

Klart bättre ombordupplevelse och som du säger så är loungen på Heathrow bättre (även om London Lounge är en av SAS trevligaste lounger). Dessutom har du tillgång till lounge på Arlanda, även om den inte är riktigt lika bra som SAS Business Lounge så är den inte jättelångt ifrån. Läs loungeguiden här: http://www.businessclass.se/artiklar/127-menzies-executive-lounge-stockholm-arlanda-terminal-5.html
 

Ron Santo

Medlem
Vill också dra en lans för British Airways utomordentliga produkt till London. Har åkt den ett par gånger och den känns lätt breoendeframkallande, t.o.m min fru som uttryckt tvivel om nyttan av högre klass och dyrare biljett på en så kort flygning, har nu kapitulerat och nästa resa (nov) kommer att ske på samma sätt.

Vad det gäller Menzies på ARN så tycker jag att den ger valuta för en i sammanhanget ganska rimlig penning, på Heathrow är det ju som många andra konstaterat mycket bra.
 

jimmy_h

Medlem
För att sammanfatta.
BA har en bätte produkt (flyg och lounge) och bättre pris
SAS behöver ligga i snäppet under (2000?) för att fler ska överväga att välja SAS framför BA.
Tack för tipsen!

Ron, bokade du för 2500 eller bokade du en 'vanlig' biljett?
 

Ron Santo

Medlem
Bokade för 2500:-, första gången jag flög provade den här produkten så var det som ett första ben på en längre tripp, men varför åka längre, när man är trött på London osv....
 

Mikael

Medlem
...den känns lätt breoendeframkallande, t.o.m min fru som uttryckt tvivel om nyttan av högre klass och dyrare biljett på en så kort flygning, har nu kapitulerat och nästa resa (nov) kommer att ske på samma sätt.

Hehe, samma här. Efter sommarens resa med BA och besök i loungen på Heathrow var frugan plötsligt väldigt intresserad av att även i framtiden åka business :)
 
Toppen