Senaste nytt

SAS lägger ner Köpenhamn-Katowice

Jacob

Medlem
SAS linje till Katowice läggs ner i början på december, 3 december går sista avgången på sträckan.

Passagerare som har bokning efter detta datum kan boka om till SAS linjer till Warszawa, Lodz eller Wroclaw. Dock betalar inte SAS för transport från dessa städer till Katowice. Det går givetvis även att få pengarna tillbaka.
 

Alx

Medlem
Inte så snyggt att ställa in med så pass kort varsel och sen bara lämna passagerarna att ordna nya kanske dyrare biljetter bäst de kan. Vad är skillnaden från LCC? Man får ju hoppas att SAS den här gången åtminstone snabbar på återbetalningen avsevärt från de brukliga 2-3 månaderna.

Vad hände med det SAS som en gång i tiden (5-10 år sedan) tog hand om sina passagerare och hjälpte till att lösa situationer orsakade av SAS? Den tidens SAS kan jag verkligen sakna än idag.
 

MarcusC

Medlem
Frågan är hur många passagerare som berörs, det måste varit en väldigt tunn rutt? När startade den? Konstigt dock man inte kunde erbjudit ombokning till LOT via Waw eller kanske LH till KTW?
 

NyfikenGrau

Medlem
Frågan är hur många passagerare som berörs, det måste varit en väldigt tunn rutt? När startade den? Konstigt dock man inte kunde erbjudit ombokning till LOT via Waw eller kanske LH till KTW?

Jag hade nog trott att den här linjen skulle ha en viss marknad, mellan SAS största hub och Polens största industriregion. Inget jättebra tecken att den läggs ner och jag pratar inte om SAS eller andra flygbolag nu.

Den startade väl i samband med SAS stora inomeuropeiska satsning, förra(?) året. Katowice var en av mycket få affärsdestinationer i den omgången. Intressant hur som helst att soldestinationer, trots mördande LCC-konkurrens, verkar vara ett säkrare kort än affärslinjer...
 

SK1989

Medlem
Frågan är hur många passagerare som berörs, det måste varit en väldigt tunn rutt? När startade den? Konstigt dock man inte kunde erbjudit ombokning till LOT via Waw eller kanske LH till KTW?
4ggr/veckan med Cimber CRJ200, startade 26 mars i år. Frilagt kapasitet kommer användas att öppna CPH-Newcastle från 4e Februari istället:

Köpenhamn - Newcastle:
Prelimenär tidtabell:
CPH-NCL 1810-1840 x67
NCL-CPH 1910-2150 x67
 
Last edited:

Agö

Medlem
4ggr/veckan med Cimber CRJ200, startade 26 mars i år. Frilagt kapasitet kommer användas att öppna CPH-Newcastle från 4e Februari istället:

Köpenhamn - Newcastle:
Prelimenär tidtabell:
CPH-NCL 1810-1840 x67
NCL-CPH 1910-2150 x67

Oj, det var en positiv nyhet för mig som supporter till Newcastle United!
 

MarcusC

Medlem
NCL har ju sämre star alliance täckning än KTW iallafall. LH har väl hyfsad etablering i polen efter LOT.(och i samarbete med LOT)
 
Toppen