Hej!
Har en vän som är fast i NY. Hon skulle ha flugit tillbaka idag, blivit ombokad två gånger och har fått en biljett till på söndag. Hon hade bokat ARN-FRA-EWR-OSL-ARN med LH/SK genom resebyrå, biljetten är betald med Amex Corporate Gold.
Jag ringde till Amex men de ville inte alls svara på frågor om försäkringsvillkor utan hänvisade bara till försäkringsbolaget (som har stängt nu).
Jag tänkte söka runt lite på Expertflyer och ringa till SAS och kolla om de kan boka om via partners. Enligt infon på SAS hemsida verkar de stå för hotellrum om jag tolkar det rätt?
Funderar på vad som kan göras med 261/2004.
Enligt den så behöver flygbolagen inte betala ut kompensation om flyget ställs in pga extraordinära omständigheter som inte hade kunnat undvikas på något sätt.
Dock så visste man att stormen var på väg och SAS visste mycket väl att man hade passagerare som skulle fastna. Man hade t.ex. kunnat erbjuda flyg hem tidigare, dvs före stormen och därmed hade förseningen kunnat undvikas. Vad tror ni?
Har en vän som är fast i NY. Hon skulle ha flugit tillbaka idag, blivit ombokad två gånger och har fått en biljett till på söndag. Hon hade bokat ARN-FRA-EWR-OSL-ARN med LH/SK genom resebyrå, biljetten är betald med Amex Corporate Gold.
Jag ringde till Amex men de ville inte alls svara på frågor om försäkringsvillkor utan hänvisade bara till försäkringsbolaget (som har stängt nu).
Jag tänkte söka runt lite på Expertflyer och ringa till SAS och kolla om de kan boka om via partners. Enligt infon på SAS hemsida verkar de stå för hotellrum om jag tolkar det rätt?
Funderar på vad som kan göras med 261/2004.
Enligt den så behöver flygbolagen inte betala ut kompensation om flyget ställs in pga extraordinära omständigheter som inte hade kunnat undvikas på något sätt.
Dock så visste man att stormen var på väg och SAS visste mycket väl att man hade passagerare som skulle fastna. Man hade t.ex. kunnat erbjuda flyg hem tidigare, dvs före stormen och därmed hade förseningen kunnat undvikas. Vad tror ni?