Senaste nytt

SAS presenterar positivt resultat för Q3

gusten

Medlem
Nyemission skulle jag tro. Knappast uppköp. Norrmännen vill väl sannolikt inte delta, men troligen kräver bankerna friskt egenkapital för att förlänga krediterna som löper ut i Mars.

Eller så har förhandlingarna med bankerna strandat och bolaget kan vara tekniskt insolvent.. :(

Dramatiskt så det räcker... Poängen kan väl ända alltid omsättas i andra *A bolag, väl....
 

Palazzi

Medlem
Ser INTE bra ut...

Norge vägrar skjuta till mer pengar och pensionerna bör avskrivas innan 8:e Nov ( jag trodde de bytte räkenskapsår :confused:).

Vi får se hur alliansen svarar nu... Om de är konsekventa i sitt agerande blir det inga pengar, men jag tror de värdesätter ett nationellt flygbolag ganska högt.

Redan tyngda SAS har tappat 22% av sitt börsvärde sedan ryktena började florera i början av Oktober (där har media tyvärr snarare stjälpt bolaget, än hjälpt).
 
Om det vore nyemission skulle knappast börsens ir-chef stoppa handeln, nyemissioner brukar ske under lugnare former.
Jag tycker det luktar insolvens tyvärr, som måste rapporteras till börsen enligt handelsreglerna.
 

Palazzi

Medlem
Jag tror tyvärr också på Martin Anderssons teori. Att de försöker skapa en rättvis handel (balansera ryktenas effekt på kursen) tror jag inte ett dyft på.

Jag tycker det pekar tydligt på insolvens och att de nu ges timmar/dagar att hitta kapital, annars försätts bolaget i KK.
 

NyfikenGrau

Medlem
Går man till Stockholmsbörsens sida kommer man (eller iaf jag) bara till pressmeddelandet:

STOCKHOLM (Direkt) SAS har handelsstoppats tills vidare mot bakgrund av de
uppgifter som har cirkulerat i media kring SAS finansiella situation.
Det är Stockholmsbörsen som beslutat om handelsstoppet "för att säkerställa en
rättvis handel".
Det framgår av ett börsmeddelande.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910
Nyhetsbyrån Direkt


Var har ni läst detta om att Norge inte vill bidra mer? Är lite seg idag så jag kan ha missat något uppenbart...meddelandet låter ju som om börsen stoppat handeln pga just skriverierna i pressen.
 
Toppen