Senaste nytt

SAS i stället för LCC när problem uppstår

ben_hg

Medlem
Fick just ett mycket bra exempel på fördelen med att åka med ett "riktigt" flygbolag i stället för Ryan etc. Är i Orlando med planerad hemresa med SAS på onsdag via EWR, men United cancellerade MCO-EWR pga Sandy. Pratade med SAS i Talinn, de bokade om mig MCO-FRA-ARN med LH. Det behövdes inte någon förhandling, inget tjafs, enbart utmärkt service.

Föredömligt, SAS!
 

Alx

Medlem
Vad skönt! Har styvdottern strandad med BA i London på väg till New York sedan igår. BA har efter mycket tjat och tjafs bokat om henne 4 ggr och samtliga har sedan blivit inställda. BA sköter det så fruktansvärt dåligt att jag tror att inte ens Ryanair hade varit särskilt mycket sämre. Man blir mörkrädd när man tänker på hur lite de egentligen bryr sig.

Det finns biljetter, man säljer biljetter online och vägrar att boka om med andra cariers än BA/AA/IB och bara direktflyg eller via ORD alt MAD via telefon. Det enda de erbjöd var 2 eller 6 nov och har påstått att det är det enda som finns, trots att det visst finns biljetter tidigare. End of discussion.

Som tur var tog hon sig tillbaka till LHR och fick hjälp av en service minded BA anställd som, efter ett telefonsamtal hit, ordnade till det hela mycket föredömligt.

Måste säga att SAS, de gånger jag varit med om deras kaos har hanterat det betydligt bättre än vad BA har gjort den här gången.
 
Nu är det väl så att flygbolagen är tacksamma för om/avbokningar från NYC med tanke på mängden strandsatta passagerare. Men det är skönt att höra att det var så enkel hantering.
 
Toppen