Senaste nytt

Thai Airways Royal Orchid Plus kort på skandinaviska flygturer

ante_77

Medlem
Hej, jag är ny här på forumet och har säkert placerat frågan på fel avdelning.

Men, vi tar det ändå.
Jag flyger en del inom Skandinavien både inrikes i Sverige, till Danmark och till Norge.
Tidigare har jag använt poängen för att fllyga till Thailand och en och annan poäng har gått åt till inrikesflyg i Sverige.

Men eftersom SAS lägger ner CPH-BKK så ser jag inte så stor nytta med att ha EB-kort längre.

Skulle det löna sig att vara ROP-medlem i mitt fall.
Har ca 60 resor per år på mitt EB kort.
 

Jonas C

Medlem
Är dessa 60 resor enbart med SAS, eller räknar du in Star Alliance partners? SAS kommer fortsätta att trafikera BKK under vinterhalvåret, om jag minns rätt, så det kanske är smartast att hålla sig till EB ifall du har någon status där.
 

Dr. Miles

Expert
Välkommen till BusinessClass.se, ante_77!

Det beror på:
* Vilka flygbolag du flyger
* Vilka rutter du flyger
* Vilken kabinklass du flyger
* Ifall du flyger i ekonomiklass, är det billiga biljetter eller dyra biljetter?
* Vilket prioriterar du? Status eller bra intjäning&användning av poäng?
 

NotRyan

Medlem
Hej!

Eftersom du har ungefär 60 resor per år, mestadels SAS vad jag kan förstå så skulle jag rekommendera att ha kvar EB och plocka ut bonusresorna till Bangkok på Thai när SAS själva inte kör...

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:

ante_77

Medlem
Hej!

Eftersom du har ungefär 60 resor per år, mestadels SAS vad jag kan förstå så skulle jag rekommendera att ha kvar EB och plocka ut bonusresorna till Bangkok på Thai när SAS själva inte kör...

Mvh
/NotRyan


Har letat länge och inte hittat någonting hur man går till väga, när man bokar en biljett med EB på Thai's flighter.

Finns det någon sida där det går att göra på ett smidigt sätt och en "pris lista"?


Ja, det ser ut som att jag kör allt på EB ifortsättningen även om jag nu har beställt ett ROP kort.
Lounge access är ju trevligt.
 

Magino

Medlem
Har letat länge och inte hittat någonting hur man går till väga, när man bokar en biljett med EB på Thai's flighter.

Finns det någon sida där det går att göra på ett smidigt sätt och en "pris lista"?


Ja, det ser ut som att jag kör allt på EB ifortsättningen även om jag nu har beställt ett ROP kort.
Lounge access är ju trevligt.

Kan endast boka EB resor med Thai genom att ringa till EB

Här kan du se priset http://www.sas.se/upload/Eurobonus/Star/Star_Alliance_chart.pdf
 
Last edited:

Roger J

Medlem
Om du bokar en bonusresa med Star Alliance (ej SAS) från Stockholm till Bangkok t/r t.ex. med Lufthansa och Thai kommer avgifterna i pengar (förutom Eurobonuspoängen) hamna på ungeför SEK 3500:- beroende på exakt rutt. Skulle det finnas plats med SAS via Köpenhamn hamnar avgifterna på ungefär SEK 700:-.

PS. Bokade precis två bonusplatser från Stockholm till Bangkok för Eurobonuspoäng med Thai via Paris CDG i Business Class på deras A380. Hyfsat lätt att hitta plats med Thai mitt på Stockholms sportlovsvecka (!) och produkten är fantastisk (provade för två veckor sedan). Med Business på A380 är avgifterna "värda".
 

Ubbe

Medlem
PS. Bokade precis två bonusplatser från Stockholm till Bangkok för Eurobonuspoäng med Thai via Paris CDG i Business Class på deras A380. Hyfsat lätt att hitta plats med Thai mitt på Stockholms sportlovsvecka (!) och produkten är fantastisk (provade för två veckor sedan). Med Business på A380 är avgifterna "värda".

Bra tips! Har inte ens tänkt tanken att boka BKK via CDG. Fungerar ju givetvis med 2for1 AMEX oxo... :cool:
 
Toppen