Senaste nytt

Uppgradera Multistopresa bokad med MrJet

wheaa

Medlem
Hej!

Jag har bokat en multistopresa med mrjet med nedan rutt:

STO-LON
LON-LAS

OAK-LIH

HNL-LAX
LAX-LON
LON-STO


Vet ni om det finns möjlighet att i efterhand uppgradera vissa delar av den här rutten? Säg att jag tex vill uppgradera Lon-LAS och LAX-Lon skulle det vara möjligt?

Någon som vet ungefär vad det brukar kosta att uppgradera till Business?

Tack
 

Senator

Moderator
Hej!

Jag har bokat en multistopresa med mrjet med nedan rutt:

STO-LON
LON-LAS

OAK-LIH

HNL-LAX
LAX-LON
LON-STO


Vet ni om det finns möjlighet att i efterhand uppgradera vissa delar av den här rutten? Säg att jag tex vill uppgradera Lon-LAS och LAX-Lon skulle det vara möjligt?

Någon som vet ungefär vad det brukar kosta att uppgradera till Business?

Tack

Hade varit väldigt informativt för att hjälpa dig om du hade:
Berättat vilket flygbolag du åker med
Berättat vilket bonusprogram du är medlem i
 

wheaa

Medlem
Hade varit väldigt informativt för att hjälpa dig om du hade:
Berättat vilket flygbolag du åker med
Berättat vilket bonusprogram du är medlem i

Oj förlåt jag trodde inte det behövdes men jag flyger med British Airways (förutom Hawaiidelen som är med Alaska) och är medlem i British Airways Exc klubben men har inga poäng att tala om
 

Senator

Moderator
Oj förlåt jag trodde inte det behövdes men jag flyger med British Airways (förutom Hawaiidelen som är med Alaska) och är medlem i British Airways Exc klubben men har inga poäng att tala om

Nu var det nog faktisk jag som inte läste :cool: Din tråd ligger jo BA "facket" så det borde jag ha förstått...

För att hjälpa dig vidare, finns det några andra frågor:
Bokningsklass på BA?
Vad vill du uppgradera? Bara långsträckor?
Med cash eller med Avios?
Om Avios, hur många Avios har du?
 

wheaa

Medlem
Japp jag tänkte främst att uppgradea Europa till USA sträckorna, dvs dom till och från London. Jag har inte direkt några Avios poäng som om jag ska uppgradera måste jag nog göra det med cash. Gissar att det blir svindyrt men tänkte att det kan vara sjysst att kolla eftersom vi ska på bröllopsresa och allt :)
 

Senator

Moderator
Man får väl böjar med "grattis" då... :cool: Det fanns möjlighet att boka detta för ca 20 000kr från CPH i affärsklass, men har inte några tips nu eftersom jag fortfarande inte vet vilket ursprungspris och bokningsklass/prisklass du har.
 

wheaa

Medlem
Tack! Är det 20k extra?

Har bokningsklass S inom Europa och N till USA så gissar att det är sämsta möjliga :cool:
 

Senator

Moderator
Tack! Är det 20k extra?

Har bokningsklass S inom Europa och N till USA så gissar att det är sämsta möjliga :cool:

Förlåt, tittade bara på din resa till Hawaii. Just nu går det att få resor i affärsklass till Hawaii från CPH för runt 20 000kr, med utresa från 2 november och 31 januari. Måste bokas i morgon, senast, så nej det inte 20 000kr extra.

Din fråga är väldigt komplex; det kommer bero på a) går det att boka om b) tillgänglighet på dina datum c) om ja, i vilken bokningsklass. Tyvärr ser inte jag någon enkel lösning på detta, men kanske BC.se BA experter Homer och Concorde har andra förslag.
 

kristerj

Medlem
Tack! Är det 20k extra?

Har bokningsklass S inom Europa och N till USA så gissar att det är sämsta möjliga :cool:

Du behöver ringa till BAEC och be dem ge dig pris(er) på uppgradering(ar) av de sträckor du vill uppgradera. Din bokning är för komplex för att hantera online. Ett andra alternativ är köpa en uppgradering vid incheckningen eller på flygplatsen (LHR) som flygbolaget ibland erbjuder. Jag har fått priser på ca 250 USD för uppgradering av ekonomi (World Traveller) till ekonomi extra (World Traveller Plus). Ekonomi till Business kostade 750 USD. Priserna var från New York till London, men är nog i denna storleksordning för andra transatlantiska sträckor.
 
Toppen