Senaste nytt

Tips på hotell i Las Vegas april-maj

Ska åka tillbaka till Vegas någon månad in i 2013.

Vi vet inte riktigt när vi ska åka men förmodligen mellan Mars - Maj.
Lutar åt att det blir slutet på April in till början på Maj.

Vi har tänkt ta ett billigt hotell för den större delen av tiden vi kommer vara där, läs ett vanligt rum på typ MGM, The Mirage eller liknande men vi tänkte festa till det lite med 1-3 nätter på något riktigt fint ställe.

IHG är väl den enda vettiga kedjan som har bra och fina hotell i Vegas, dvs The Palazzo och The Venetian.
Hiltons hotell räknar jag inte då det är alldeles för dålig klass på dessa och ligger "off-strip"
Skaffar man någon form av status på IHG kan ju detta vara ett alternativ och jag vet att ovanstående hotell håller riktigt bra klass.

Men är det någon här som bott i stor svit på något av följande? - Bellagio, Aria, Mandalay Bay, The Cosmopolitan eller Wynn och kan uttala sig?
Som sagt, vi har inte råd med någon 40.000$ / natt som Hugh Hefner Sky Villa @ The Palms ligger på utan lite gränser.
Max runt 5000 SEK / natt.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Ska åka tillbaka till Vegas någon månad in i 2013.

Vi vet inte riktigt när vi ska åka men förmodligen mellan Mars - Maj.
Lutar åt att det blir slutet på April in till början på Maj.

Vi har tänkt ta ett billigt hotell för den större delen av tiden vi kommer vara där, läs ett vanligt rum på typ MGM, The Mirage eller liknande men vi tänkte festa till det lite med 1-3 nätter på något riktigt fint ställe.

IHG är väl den enda vettiga kedjan som har bra och fina hotell i Vegas, dvs The Palazzo och The Venetian.
Hiltons hotell räknar jag inte då det är alldeles för dålig klass på dessa och ligger "off-strip"
Skaffar man någon form av status på IHG kan ju detta vara ett alternativ och jag vet att ovanstående hotell håller riktigt bra klass.

Men är det någon här som bott i stor svit på något av följande? - Bellagio, Aria, Mandalay Bay, The Cosmopolitan eller Wynn och kan uttala sig?
Som sagt, vi har inte råd med någon 40.000$ / natt som Hugh Hefner Sky Villa @ The Palms ligger på utan lite gränser.
Max runt 5000 SEK / natt.

Inte bara IHG Cosmo=Marriott
 

nilsson

Medlem
Jag har bara bott på Westin där och varit nöjd. Det är väl iofs som vilket annat Westin i välrden, så bättre än många hotell men ingen flygel på rummet. De billiga MGM-rummen är som finlandsfärja, men med TV i badrumsspegeln.
 

MartinH

Medlem
Frågan är hur många ni är? För problemet är att det oftast är king beds i dom mer överkomliga sviterna så även om ni hittar 2 bedroom suite så får ni inte plats så många. Om ni inte vill dela säng då... Rollawaybed kan man ju ha förstås, men dom är så obekväma så då sover jag hellre på soffan.

Har bott på allt från 5 pers i litet rum på Circus Circus (snarkfest!) till Palazzo och 2 bedroom suite på Mirage. Om ni är många så kan det vara en bra plan att ha en svit i mitten med connecting vanliga rum på sidan, så får ni soffgrupp/partyavdelning för alla att dela på.
 
Bodde på Wynn i augusti och var mycket nöjd, bokade ett vanligt rum via Hotels.com för ca 1000kr natten och uppgraderade till minisvit på plats för 30$/natt, kunde även uppgradera till en större svit för 200$/natt. Kan verkligen rekommendera Wynn, har många bra restauranger också, dock något dyrare än övriga hotell. PM:a om du vill ha mer info, kan varmt rekommendera också att ta en helikopter tur till Grand Canyon, varning dock för varierande priser och avreseorter. Läste på rätt mycket innan så jag tror jag vet vilket bolag man ska välja.
 
Last edited:

gdaily

Medlem
Från en som varit i Vegas 16 gånger: Att lägga ner dyra pengar på hotellrum i Vegas är fel användning av degen, du ska sova i åtta timmar och resten av tiden ska du vara utanför rummet.

Är det första gången i Vegas? I så fall ska du definitivt bo centralt på Strippen (är det 17de gången så bor man på The Orleans och kör hyrbil i stället). Jag skulle kika på Caesars Palace, "lite" äldre hotell som ligger väldigt bra till mitt på strippen med relativt billiga rum. Det är inget fel på MGM men det ligger i ena änden av strippen. Wynn ligger lite off i andra änden.
 
Från en som varit i Vegas 16 gånger: Att lägga ner dyra pengar på hotellrum i Vegas är fel användning av degen, du ska sova i åtta timmar och resten av tiden ska du vara utanför rummet.

Är det första gången i Vegas? I så fall ska du definitivt bo centralt på Strippen (är det 17de gången så bor man på The Orleans och kör hyrbil i stället). Jag skulle kika på Caesars Palace, "lite" äldre hotell som ligger väldigt bra till mitt på strippen med relativt billiga rum. Det är inget fel på MGM men det ligger i ena änden av strippen. Wynn ligger lite off i andra änden.

Nej, det är andra gången i Vegas.
Vi åkte 1 månad efter vi fyllt 21 förra året.
Nu blir det nog en hel del resor då vi båda är pokertokiga och spelat i många år.
Caesars Palace är trevligt, har varit där och spelat poker. Gillar det.

För övrigt till er andra som frågade så är vi bara 2 stycken.
Som jag sa, vi bor gärna hyfsat billigt större delen av tiden men samtidigt med hyfsad standard, typ The Mirage.
Vi har stenkoll på alla hotell @ The Strip + Stratosphere, Trump, The palms osv men vet inte mycket om vilka som erbjuder en riktigt bra suite för max 5.000 / natten. Bäst valuta helt enkelt.

Jag flyger ju ekonomi denna resa då jag åker med polarn, bara där är det 12-13.000 mer att spela för. :cool:
 
Last edited:
Booking.com: Elara, a Hilton Grand Vacations Hotel - Center Strip, Las Vegas, U.S.A. - 1099 Guest reviews. Book your hotel now!

Det blir nog Elara Hilton.
Riktigt bra pris där och ligger precis perfekt.

Har bara en fråga för att dubbelkolla, ingår detta hotell i HHonors? Alltså, så man får några fördelar med guldkortet?
Det heter ju Hilton men jag såg någon text om att detta hotell var undantaget programmet? Kommer dock inte ihåg vart jag såg det.

Edit:
HHONORSREWARD CATEGORY: DOES NOT PARTICIPATE

Det betyder väl bara att man inte kan ta ut bonusnätter där?
 
Toppen