Senaste nytt

Världens 10 bästa städer

Abbe

Medlem
Magasinstidningen, som brukar rankas som världens främsta resetidning, har hållit den årliga läsaromröstningen.
Rekordmånga, 46476 personer, deltog och där det bland annat gällde att utse världens bästa stad.
Kapstaden, Florens, Vancouver och Sydney har alla erhållit liknande utmärkelser tidigare och platsade även nu på tio-i-topp.
Men alla fick finna sig i att hamna i skuggan av Charleston i South Carolina på den amerikanska sydostkusten.

Världens 10 bästa städer enligt ansedda resemagasinet Condé Nast | Storstäder | Resa | Aftonbladet

Vad tycker ni om alla placeringar ?
 

Senator

Moderator
Jag var i Charlston 1995 och blev kär direkt. En härlig blandning av "Southern hospitality", bra mat, skön arkitektur, och trevlig turism med bland annat USS Yorktown (CV-10) och massor av flygplan....
 

Moco

Medlem
Visst kan jag som gammal South Carolina-resident tycka att Charleston är en fin stad att besöka och lite som Senator säger, men ändå inte en stad jag givet skulle "go out of my way" för. Ställer mig ärligt talat smått oförstående till den utmärkelsen. Buenos Aires är nog min absoluta favorit på den listan.
 
Last edited:

Magino

Medlem
Var där på ett bröllop i våras och visst var det fint och trevligt men förstår inte riktigt vad staden gör på denna topp tio lista och ännu mindre som nummer ett. Har man vägarna förbi kan det vara ett trevligt stopp, men skulle nog inte rekommendera någon att ta en omväg för denna stad.
 
Toppen