Senaste nytt

SAS förvirrade över alla rykten

Traveller

Medlem
SAS uttalar sig i DI och säger att man är förvånad och förvirrade över alla rykten som florerar utan grund.
Kanske kan vi här på Businessclass.se ta vårt ansvar nu (efter tidigare inlägg om brev etc) och se till att vi inte
bidrar till ryktesspridningen utan talar om det som är fakta. På så sått kan vi hjälpa SAS för att stjälpa dom hjälper ju ingen.

di.se - SAS frustrerat över nya rykten
 

Ubbe

Medlem
Jag förstår hur du tänker men samtidigt så förnekas inte uppgiften från SAS-ansvarig: "Det har varit spekulationer hela hösten. Det går nya rykten nästan varje dag, men ingenting är beslutat. Vi har ingenting nytt att berätta", säger kommunikationschefen Knut Morten Johansen till nyhetssajten E24.
Fetning av mig

Sen är väl inte DI och dess kommentarer en sanningskälla att beakta, om man ser saken rent strikt.
 

MarcusC

Medlem
Jag kan hålla med om att vi skall hålla saklig diskussion och inte spä på rykten etc.

Samtidigt finns ju ett bra reportage/artikel hör på sidan med intervjuv av SAS produktansvarige (men det har väl inte journalister tid leta upp!?)

Sedan kan jag ju tycka det vore bättre SAS konkret bemötte alla rykten med saklig information (dvs man dragit in champagne för att spara kostnader, och detta gäller både extra&business?? )
 

JonW

Medlem
Ursäkta, men finns det någon som på allvar tror att BC.se kan bli världens enda internetforum där folk inte återger och diskuterar rykten??
 

Johan1

Medlem
Ryktesspridning om ett företag är på inget sätt nytt och inte heller olagligt. På ett sätt anser jag att det är okej, det visar att man får tycka och tänka vad man vill, sen är det upp till andra och välja vad man gör med informationen.

Internet är otroligt stort, och om ett forum som Businessclass som trots allt är ganska litet skulle införa krav på att hänvisa till källor eller liknande så tror jag inte det skulle vara ett lyckat koncept.

Jag tror inte heller SAS drabbas negativt av alla rykten, all PR är på något sätt bra PR hoppas jag i slut ändan. Sen att journalister på Aftonbladet, DI m.fl sprider rykten det är däremot totalt felaktigt och borde resultera i fängelse. Deras jobb är att rapportera vad som händer och inte en massa lösa rykten.
 

Dr. Miles

Expert
Jag tror inte heller SAS drabbas negativt av alla rykten, all PR är på något sätt bra PR hoppas jag i slut ändan. Sen att journalister på Aftonbladet, DI m.fl sprider rykten det är däremot totalt felaktigt och borde resultera i fängelse. Deras jobb är att rapportera vad som händer och inte en massa lösa rykten.
Som jag sa tidigare, det var Pandion som skadad, inte SAS den här gången.
Nu tror många att Pandion = lyxklubb för gubbar som saknar verklighetsanknytning...
 
Om man vill skvallra och skriva om sådant som saknar grund kan man gå till avsedd hemsida- Flygtorget.se . Snälla, låt BC.se förbli ett sakligt forum där man på ett bra sätt kan diskutera olika flygbolags (inte bara SAS) fördelar och nackdelar, bidra med resereportage, grymma deals, allmänna tips och framför allt senaste nyheten- reseguider.
Let us all keep up the good work!!
 

Alx

Medlem
Oj ska vi inte få spekulera och försöka gå händelserna i förväg nu heller? Hur ska vi då kunna kritisera LCC, bemanningsföretag eller för den delen fundera kring när nästa USDM 100% buy miles bonus kommer, om det blir en *A 12/12/12-kampanj m.m.

Låter riktigt trist i så fall...

Är det något som sänker SAS så är det SAS själva. Att det är frustrerat i ett krisdrabbat företag är inte ovanligt. Inte heller att omgivningen försöker att sia lite om hur framtiden kommer att bli när/om företaget försvinner. Se bara alla spekulationer som var kring SAAB! SAS är på inget sätt extra drabbat. Det är dessutom stora svenska skattemedel satsade i bolaget så nog har folk rätt att fundera kring utveckligen?
 

A380*G

Medlem
Anser definitivt att vi ska få spekulera och diskutera över framtida eventuella scenarion. Liknar ju snarare en diktatur annars...
Däremot måste det vara tydligt vad som är fakta och vad som är spekulation.
 
Toppen