Senaste nytt

Thai Airways Premium Economy - val av säte + fast track?

ryds

Medlem
Premium economi bokat den 21 jan ARN-BKK, som det ser ut så är det nya kabinen -:))
Men vad man läser här så verkar det ändras hela tiden....-:((

Är det någon som vet vilket plan som ska in på nästa refit ? När kommer TGZ åter drift ?

Vart är det bäst att sitta ?

Har man tillgång till fast Track vid ankomst till suvarnabhumi?
 

ryds

Medlem
Tråkigt -:(( har tittat på TG 960/TG 961 sedan 1 Oktober. 8 ggr HS-TGG. 5 ggr HS-TGA. 9 ggr HS-TGF. Och som jag har förstått så är det gamla kabinen!! Endast 1 gång under denna tid har HS-TGN med nya Kabinen vart i Stockholm. Känns trist att det verkligen stämmer att man alltid skickar dom sämsta planen till Stockholm. :mad:
Tittar man på TG 950 / TG 951 från 1 oktober så är det endast 9 ggr det vart den gamla kabinen. Så känns som Thai Airways föredrar Köpenhamn istället för Stockholm:(
 

Ronnie

Medlem
jo det ser inte bra ut.. :(
men jag kollade med Thai stockholm vilken kabin som flyger 5.11 då jag har premium ekonomy biljetter och detta svarade dom:
"Som det ser ut idag så är det uppfräshade plan men detta kan ändras med kort varsel.
Vi har många ändringar som sker just nu gällande flygplanstyp. Av den anledningen vågar vi inte lova exakt."

Så det ser osäkert ut, är väl bara att vänta med spänning vilket plan som står utanför gaten...
 

Ozz

Medlem
Jag åker TG963 nästa lördag (3/11) ARN-HKT direkt och det är ju andra flygningen på sträckan för TG's del.
När jag pratade med Thai Sthlm så menade de på att denna sträckan inte kommer att vara den uppdaterade kabinen på det datumet.

Men enligt honom skall alla kabiner sträckan ARN-BKK-ARN vara klara den 29/10, något som jag har svårt att tro.
Vi flyger hem BKK-ARN 3/12 och hoppas då på nya kabinen.
 

JonW

Medlem
Möjligen syftar de då på Y-kabinen. (Har iofs svårt att tro på det också med tanke på att det fortfarande flyger 3-5 helt oåtgärdade 747:eek:r, och de brukar ju i första hand hamna på ARN..)

För er som suktar och hoppas på nyuppgraderade C och U i närtid kan jag berätta att TG fortfarande bara har en sådan i drift.
Denna är HS-TGY och togs i bruk i slutet av augusti. Sedan dess har den endast gått på CNX, NRT, HKT och MAD, och har således inte ens varit i närheten av varken ARN eller CPH.
HS-TGZ har varit inne sedan dess och borde kunna vara klar när som helst.
Men att TG skulle sätta in sina enda premiumuppgraderade plan på ARN/CPH, som ju båda kräver två plan per rotation, finns inte på kartan.
Möjligen skulle det kunna hända som en tillfällig nödlösning vid tech.
 

CaptainM

Medlem
Åker med TG951 från CPH imorgon i PE och glädjande nog var det HS-TGK som lämnade BKK nyligen mot CPH.
Tack för det TG! :D
 

Alf

Medlem
Åker med TG951 från CPH imorgon i PE och glädjande nog var det HS-TGK som lämnade BKK nyligen mot CPH.
Tack för det TG! :D

Var det därför du lovordade TG för sin prioritering så att vi andra dödliga skall åka i ett sunkigare flygpan från ARN till HKT.
Tack för omtanken.
 
Toppen