Verkar som att det finns fler områden där SWISS (och kanske även alla i M&M?) är mindre generösa än SAS när det gäller poänguppgraderingar.
Sitter på Johannesburgs flygplats, har checkat in 4,5 timme före avgång (tidigt, jag vet...). Tjejen vid incheckningen säger att Business Class är fullt. När jag kommer till loungen så kollar jag på webben, och ser att både Business och Business Flex finns tillgängliga att köpa.
Jag ringde SWISS kundtjänst och tydligen så är det bara ett visst antal platser (eller när det är en viss bokningsgrad?) som finns tillgängliga för poänguppgraderingar.
Med SAS är man ju van vid att man kan uppgradera så länge det finns plats, även om det kanske inbland meddelas först vid gaten. Något sådant verkar inte gälla här.
Någon som vet hur det fungerar, hur det ska fungera och varför det är såhär? Vad vinner de på att inte göra som SAS?
Man är onekligen lite besviken på att man inte kan använda sina poäng när man som helst skulle vilja.
Sitter på Johannesburgs flygplats, har checkat in 4,5 timme före avgång (tidigt, jag vet...). Tjejen vid incheckningen säger att Business Class är fullt. När jag kommer till loungen så kollar jag på webben, och ser att både Business och Business Flex finns tillgängliga att köpa.
Jag ringde SWISS kundtjänst och tydligen så är det bara ett visst antal platser (eller när det är en viss bokningsgrad?) som finns tillgängliga för poänguppgraderingar.
Med SAS är man ju van vid att man kan uppgradera så länge det finns plats, även om det kanske inbland meddelas först vid gaten. Något sådant verkar inte gälla här.
Någon som vet hur det fungerar, hur det ska fungera och varför det är såhär? Vad vinner de på att inte göra som SAS?
Man är onekligen lite besviken på att man inte kan använda sina poäng när man som helst skulle vilja.