Senaste nytt

"Resebyrå lurade kunder"

Jag skulle inte göra det av en annan anledning - dom kan sällan (aldrig?) matcha den kunskap och dom priser jag förväntar mig. Eller har jag träffat fel resebyråer?
 

Dr. Miles

Expert
Jag undiviker bokning via resebyråer så mycket det går då vid ombokning/återbetalning blir det mycket krångligare.

SR skrev:
"Totalt är de lurade på 160 000 kronor"
Det var mycket blygsam summa för lurendrejeri. Den som lurade många lägenhetsköpare tjänade miljoner och stack iväg utomlands...
 
Last edited:

PYRZ

Medlem
Nope. Jag gör inte det och ser ingen anledning att anlita de mindre bolagen heller. I o f s brukar jag nästan aldrig använda ngn resebyrå :) Köper direkt av flygbolaget

På mitt gamla jobb så använde vi en stor resebyrå (rättare sagt en agent där) om det var lite krångliga resor med många stopp mm.

Det var mycket blygsam summa för lurendrejeri. Den som lurade många lägenhetsköpare tjänade miljoner och stack iväg utomlands...
Håller med. Lura till sig 160k och försvinna? Inte mycket pengar direkt...
 

Jonas C

Medlem
Brukar använda online resebyrå rätt ofta. Dels då det är billigare än att boka direkt hos flygbolaget (ibland 2-300kr lägre pris), men också för att man ibland kan hitta flygalternativ som inte funnits uppe på flygbolagets sida. Expedia var i synnerhet bra på detta då jag kunde boka en LH open jaw i de lägsta klasserna (till skillnad från LH.com då enbart flex biljetter visas).
 

agehall

Medlem
Det kan säkert finnas bra och små resebyråer, men de lär vara få idag med tanke på konkurrensen från internet.

Jag håller med AHO, man slipper en massa strul när man ska boka om etc om man undviker resebyråer och det är skäl nog att undvika dem så länge det går faktiskt.
 
Toppen