Senaste nytt

Strömavbrott på Landvetter

kristerj

Medlem
Sitter vid utg 13 på Landvetter just nu. Allt fungerar förvånansvärt bra trots strömavbrott. Har kunnat checka in väska och gå igen security.
 

Timotey

Medlem
Fick gå igenom security på TMP under strömavbrott en gång då gick de igenom alla väskor manuellt och visitation på alla, gick ändå förvånansvärt smidigt.
 

Eli

Medlem
Landade med SK171 strax efter den utsatta tiden 21.20. Allting på GOT fungerade smidigt, men det saknades belysning, bagaget kom ut på vagnar. Faktiskt en rätt mysig upplevelse om än sjukt kallt inne på flygplatsen.

Bilder kommer om ett litet tag när jag har fått tag i lite stabilare uppkoppling.
 

Eli

Medlem
Så här kommer lite bilder från GOT runt 21.30-22.00

Vy från 11F SK 171
GOT 1.jpg
Utanför gaten
GOT 2.JPG
Påväg ned mot bagagebandet
GOT 3.JPG
Inrikesterminalen
GOT 4.jpg
Bagageupplockning i mörker
GOT 6.JPG
Två Bilder från utrikeshallen:
GOT 7.jpg
GOT 9.jpg
 
Last edited:

MarcusC

Medlem
Intressant se bilderna, verkar ju funkat hyggligt bra på passagerarsida .Kan säga det inte funkade lika bra på fraktområdena, ingen ström, innebar ingen export/scanning/röntgen. Och inga datorer och telefoner. Strömmen tillbaka fullt ut vid 02 natten till Fredagen.
 
Last edited:

Eli

Medlem
Som jag förstod det så var det ett extremt läge som uppstod. Normalt så skall inte det som hände kunna hända, men pågrund av en översyn av reservsystemet i elnätet som ägde rum igår kunde detta som normalt bara skulle varit "ett klick i systemet" inträffa. Dock bra att de lyckade hålla iaf passageraredelen relativt öppen, dock trist med frakten.
 

Ubbe

Medlem
Men så har de ju ett synnerligen icke redundant system på Landvetter flygplats. Nu är jag personligen jävig i mitt uttalande men jag offererade ett miljögodkänt redundant strömförsörjningssyten till dem i slutet på 90 talet i samband med en upphandling av uppvärmning men anbudet godkändes inte eftersom jag inte kunde uppvisa en komplett referenssite.. Alla olika delar fanns dock att se, men inte alla på samma plats.
Röteborgsanda i den upphandlingen som sedermera resulterade i högre pris/kWh än mitt anbud. Lika gott det då jag aldrig mer kommer att driva ett företag från Sverige.
 

Ubbe

Medlem
Men så har de ju ett synnerligen icke redundant system på Landvetter flygplats. Nu är jag personligen jävig i mitt uttalande men jag offererade ett miljögodkänt redundant strömförsörjningssyten till dem i slutet på 90 talet i samband med en upphandling av uppvärmning men anbudet godkändes inte eftersom jag inte kunde uppvisa en komplett referenssite.. Alla olika delar fanns dock att se, men inte alla på samma plats.
Röteborgsanda i den upphandlingen som sedermera resulterade i högre pris/kWh än mitt anbud. Lika gott det då jag aldrig mer kommer att driva ett företag från Sverige.
 
Toppen