Senaste nytt

Club World Upper Deck - Hur fungerar stoltillgängligheten?

Tomas K

Medlem
Hej!

Har försökt komma fram till hur tillgängligheten på stolarna fungerar men inte blivit riktigt klok.

[KVS Availability Tool 7.0.7.R3/Platinum - Amadeus Seat Map: 25 Nov 2012/BA 286/SFO-LHR/744/C-Business]
Kod:
     A   B   |   D   E   F   G   |   J   K    
60   -   -                           +   +    [U]
61   -   -                           -   -    [U]
62   -   -                           +   -    [U] [E]
63   +   +                           +   -    [U] [E]
64   -   -                           -   -    [U] [L]

[+] Available     [W] Wing       [L] Lavatory  
[-] Unavailable   [E] Exit Row   [U] Upper Deck
[P] Preferred     [|] Aisle

Sitter för tillfället inbokade i 64B/J, men hade såklart helst suttit i 63A/B eller 60J/K.
Detta är från KVS, samma tillgänglighet finns om jag gör en dummybokning.
Provade därför att ringa BA men enligt tjejen jag pratade med var de restricted, pga exit row.
(Vilket 63J också är enligt MMB - och valbar. Dessutom trodde jag inte detta gällde CW utan WT/WTP).

Något jag missat?
Är de låsta för högre status inom OW eller något annat trevligt? Borde jag ens kunna göra dummybokning då?

Edit:

Detta är en aviosuppgradering från WTP, platserna är sedan betalda för - det som ställer till det?

Mvh
Tomas
 
Last edited:

ucce

Medlem
Hej

Sitter för tillfället inbokade i 64B/J, men hade såklart helst suttit i 63A/B eller 60J/K.
Detta är från KVS, samma tillgänglighet finns om jag gör en dummybokning.
Provade därför att ringa BA men enligt tjejen jag pratade med var de restricted, pga exit row.
(Vilket 63J också är enligt MMB - och valbar. Dessutom trodde jag inte detta gällde CW utan WT/WTP).

Något jag missat?
Är de låsta för högre status inom OW eller något annat trevligt? Borde jag ens kunna göra dummybokning då?

Som jag har förstått är exit row (62/63) bara öppna för Gold tills incheckningen öppnar, men det finns många som vet bättre än jag.

Däremot skulle jag ju säga att rad 62 är den klart bästa - längre från toaletten och fortfarande exit row. Särskilt 62 A/K är bra om man flyger själv.
 

henrik l

Medlem
Stämmer ganska bra att plats vid nödutgång bara kan bokas direkt om man har guld. Däremot kan man mot extrabetalning få den tillgången. Men flyger man CW så är exit row inte något som är bättre än normalsätet imho. Satt själv på 64A mellan HKG-LHR under natten. En mycket bra plats och gott om utrymme att lägga undan diverse prylar.
 

Tomas K

Medlem
Ok, förstår dock bara inte varför det är valbart om jag gör en dummybokning utan att peta in något medlemsnummer :)

Bryr mig inte om exit row eller så egentligen, tänkte bara att det var en av de två platserna där det faktiskt fanns två platser direkt bredvid varandra :)

Tack för era svar!
 

kristerj

Medlem
Hej, du borde kunna boka 60 j/k, dessa är inte vid nödutgång. Platserna 60 j/k är bra som alla på UD på 747. Även om de är nära främre toan, så är ni bara 20 pax på två toaletter så det är lugnt där. Har själv åkt LHR-SFO på dessa platser. Med dummybokning, menar du då att du gör allt, utom att betala för platsen? Har du någon status inom BAEC?
 

JensE

Medlem
Jag kan boka vilket säte som helst med BA Silver på Upper Deck. Så stämmer inte att det är för guld enbart.
 

Tomas K

Medlem
kristerj

Precis, allt utom att betala för platsen. Endast Blue-status.
Provade att ringa två gånger till BA, självklart samma dam andra gången så det gick liksom inte den vägen :)
 

kristerj

Medlem
Du måste nog dessvärre betala för dessa stolar om du vill reservera dem idag. Annars kan du vänta tills incheckningen öppnar och hugga lediga stolar direkt. Har varit ute för samma sak då jag var Blue. Jag och min dotter blev placerade ifrån varandra vid bokningen i CE. När incheckningen öppnade kunde vi sedan enkelt boka platser jämte varandra, flera av de platser som var markerade som upptagna tidigare visade sig vara lediga.
 

Tomas K

Medlem
Viktigt tillägg kanske;

Detta är en aviosuppgradering från WTP, platserna är sedan betalda för - det som ställer till det?
 

dwin

Medlem
Jag reste LHR-JFK för några dagar sedan och hade inga problem med att ändra platsen till 62 K (t.o.m. några veckor i förväg via BA.COM). Och jag var då enbart Blue dessutom, så det låter underligt.
 
Toppen