Senaste nytt

Grattis H.K.H. Prinsessan Madeleine och Herr Christopher O'Neill

Torsdagen den 25 oktober 2012 tillkännagavs förlovningen mellan Prinsessan Madeleine och Herr Christopher O’Neill. Thursday October 25, 2012, the engagement between Princess Madeleine and Mr Christopher O’Neill was announced.

Förlovning / Engagement on Vimeo

Photo: Patrick Demarchelier/Royalcourt.se

417994_444892475569670_1101405157_n.jpg
 

ulagun

Medlem
Ursäkta, Tommy,
Men som övertygad republikanhängare ställer jag mig frågan om BC nu tagit upp kampen med Damernas värld m.fl blaskor??
Vad i hela friden har detta för anknytning till resandefrågor?
Vad kommer härnäst?
 
Ursäkta, Tommy,
Men som övertygad republikanhängare ställer jag mig frågan om BC nu tagit upp kampen med Damernas värld m.fl blaskor??
Vad i hela friden har detta för anknytning till resandefrågor?
Vad kommer härnäst?

Prinsessan Madeleine och Herr Christopher O’Neill skall gifta sig så det är massa utländska gäster som kommer att flyga till Stockholm. Vi kan ge tips till Sveriges Kungahuset inför att organisera resor till alla gäster. :) Lite ironi nu i mitt svar...
 

JonW

Medlem
I-landsproblem, men jag är mest fascinerad över hovets närmast konsekventa inkonsekvens vid titulation av ofrälse.

När salig Berra till sist fick gifta sig eklaterade hovet hans förlovning med Mrs Lilian Craig.
När det sist begav sig för Madde eklaterades förlovning med Herr Jonas Bergström.
När det strax efter var dags att tillkännage separationen var han plötsligt degraderad till Jonas Bergström. (Nåt straff ska man kanske ha för att pippa en risig norska iofs,,,)
När det nu åter är dags att släppa in en engelskspråkig i familjen tituleras han dock Herr... (Vilket jag gissar att han ser som rent tyskt)

Nästan lika inkonsekvent är titulationen för de som överlevt inte bara förlovningen utan även själva bröllopet.

Daniel får ju bara bli prins trots att Silvia blev drottning och inte prinsessa.
Chris får (sannolikt) inte bli prins trots att Daniel blev det och Lilian blev prinsessa.

Och detta trots att vi nu haft full kognatisk tronföljd i 32 år.
 
Toppen