Senaste nytt

Har någon flugit med Hainan Airlines?

Jag såg att Skytrax listar Hainan Airlines som "5 star airline" i nivå med Singapore Airlines. Tillåt mig viska "någon måste fått pengar för detta". Hur mycket vet ni om flygbolaget?

Skytrax:
Hainan Airlines official 5-Star Ranking | SKYTRAX

Hemsida:
Hainan Airlines International

Flotta:
http://global.hnair.com/en/classlist.php?id=Hainan_Experience/Whats_Onboard/Our_Fleet.html

Privat Mercedes Limo färd ingår i Peking:
Hainan Airlines

This premium limousine transfer service is available to guests on Hainan Airlines-operated flights travelling First or Business Class (F/P/C/D/J/I Class) with itinerary including flights between Beijing and Berlin, Budapest, Brussels, Dubai, Istanbul, Khartoum Luanda, Moscow, Seattle, St. Petersburg, or Zurich (unless otherwise specified). The Luxury sedans on our fleet are Mercedes E-Class.
 

Dr. Miles

Expert
Jag flög med dem mellan Beijing och Sanya några år sedan.

Precis som andra kinesiska flygbolag, de tar inte hand om sina passagerare vid försenat flyg. :mad:
Efter säkerhetsbälte-sign hade slocknat, började flygvärdinnorna köra försäljningsrunda av olika souvenirer samtidigt som de delade drinkar och kakor.

Jag kan garantera att de inte är närheten av Singapore Airlines eller Asiana Airlines nivå.
 

Caspian

Medlem
Garanterat inte i nivå med SQ, inte ens med SK. Har flygit med de i Kina ett antal gånger i F klass. Min kompis flög BUD-BJS i C-klass, men han tar SK nästa gång.
 

Rustscheff

Medlem
Eftersom Skytrax går efter antal röstande kanske det spelar en liten roll att Kina i dag har ca 1.4 BILJONER invånare och lilla Hainan som sådant lika mkt som Sverige...Var femte invånare på jorden är Kines... Ö h t är Skytrax IMHO ofta litet "konstig" i sin värdering. F ö är 7 av de fyrstjärniga bolagen också kinesiska (fastland eller Taiwan)...
Jag håller ÄNDÅ med Björnström och övriga på forumet...
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Eftersom Skytrax går efter antal röstande kanske det spelar en liten roll att Kina i dag har ca 1.4 BILJONER invånare och lilla Hainan som sådant lika mkt som Sverige...Var femte invånare på jorden är Kines... Ö h t är Skytrax IMHO ofta litet "konstig" i sin värdering. F ö är 7 av de fyrstjärniga bolagen också kinesiska (fastland eller Taiwan)...
Jag håller ÄNDÅ med Björnström och övriga på forumet...

Du menar väl ändå miljarder? :)
 

Dr. Miles

Expert
Det vore intressant att veta hur Skytrax intäktskälla ser ut.
Eller kör de IOC(Internationella olympiska kommittén) modellen? ;)
 

Alf

Medlem
En bekant till mej som flugit i Förenade Arabrepubliken påstod att samma gällde med QATAR och SKYTRAX, dvs att QATAR köpt sej sina stjärnor på något sätt.
 

agehall

Medlem
Skytrax är en enda stor bluff. Ibland kan de dock råka ha rätt, men det kan hända även när jag spelar på lotto...

Jag skulle säga att jag tror mer på det som står i Aftonbladet än det jag läser på Skytrax normalt sett.
 
Toppen