Senaste nytt

Turkish Airlines plockar bort comfort class

Palazzi

Medlem
Det ansedda turkiska flygmagasinet Kokpit.Aero gick idag ut med den sensationella uppgiften att Turkish Airlines väljer att plocka bort sin Comfort Class som tidigare funnits på bolagets 777-300ER till t.ex LAX, NYC, PVG, HKG, PEK & GRU.

Comfort Class har varit ett mycket uppskattat alternativ, speciellt för medlemmar här på sidan. Såväl hårdvara som mjukvara var i mångt och mycket en C-produkt, men har sålts (som comfort class restricted) för under 8.000SEK ARN-IST-PEK.

Davids recension av comfort class: http://www.businessclass.se/reserap...ing-med-turkish-airlines-i-comfort-class.html

Länk till nyhet (på turkiska): THY, 777 uçaklar
 

Jonas C

Medlem
Inte så förvånande med tanke på att de inte lyckades tjäna pengar på produkten. Dessutom är 64 stolar Y+ lite väl för mycket, och jag antar att de måste ha överskattat andelen kunder som varit villiga att betala extra, även om det rör sig om en helt överkomlig summa (tillskillnad från många andra bolag där Y+ kostar 2-3ggr så mycket som en vanlig Y). Helt klart trist att man väljer att plocka bort den här produkten, hade faktiskt planer på att försöka testa den under 2013 i samband med att jag byter bonusprogram till TK.
 

Magino

Medlem
Håller med Jonas C att 64 stolar var nog lite väl stor Y+, tror den hade lyckats bättre om man halverat antal säten och kanske höjt priset en tusenlapp.
 
Ojdå! Det är en produkt jag faktiskt sett fram emot att testa, speciellt med tanke på hur prisvärd den ändå verkat. Man undrar om det bästa alternativet verkligen är att ta bort det, eller göra som Magino säger, halvera och höja priset lite.
 

Alx

Medlem
Vad trist, det såg onekligen ut som en riktigt bra Y+ kabin. Hoppas att man hinner testa den innan den går i graven. Det borde ju rimligtvis ta ungefär lika lång tid att ta bort kabinen som att installera den, eller?
 

Palazzi

Medlem
Vad trist, det såg onekligen ut som en riktigt bra Y+ kabin. Hoppas att man hinner testa den innan den går i graven. Det borde ju rimligtvis ta ungefär lika lång tid att ta bort kabinen som att installera den, eller?

Artikeln påstår att omkonfigurationen av kabinen kommer ske vid nästa stora service....vilken troligen inte sker samtidigt för alla 12 planen :)
 

Randy Marsh

Medlem
Jaja, tur att man fikk prova Comfort Class på IST-NRT och HKG-IST nyligen då. Var väldigt nöjd med maten och sätet (dock inte så lätt att sova i), men servicen var lite sisådär.

En sak är iaf säker: jag kommer aldrig någonsin att betala de 14 - 15 000 kr SAS vill ha för sin utdaterade Y+.
 
Toppen