Senaste nytt

Varför krediterar Lufthansa och SAS poäng till mitt Aegean konto?

andreijas

Medlem
När jag vid incheckning har ändrat till EB?
Åkte till CDG förra veckan med LH via Tyskland, detta problem uppkommer oftast vid LH flighter....:mad:
 

agehall

Medlem
Vad står det för FFP på ditt boardingkort? Och står det någon notering om FQTS eller FQTV? Det är ju möjligt att de faktiskt bara ändrade FQTS åt dig.
 

andreijas

Medlem
Det står EB på boarding korten, när jag åkte ner och checkade in i automaterna på ARN tog jag bort mitt A3 kort och då kom frågan upp om jag ville använda mitt EB kort istället, svarade ja på det men det blev ju inte rätt ändå...
I Paris på vägen hem lade jag in EB manuellt i automaten, men det blev ju inte rätt ändå,...
 

Alx

Medlem
Råkade ut för något liknande med OS i VIE. Då var det loungepersonalen som registrerade A3 som FQTV trots att jag flera gånger tydligt påtalade att jag INTE ville ha något som helst FQTV registrerat på resan utan endast visade kortet för att komma in i Senator loungen istället för C loungen med C biljett. Tyärr är man så gott som körd när resan väl är påbörjad och krediteringen genomförd. Surt då det kommer att kosta mig mitt UA platinum i år... :(
 

PYRZ

Medlem
Om agenterna har lyckats bara ändra FQTS så måste det vara ett under. :) Jag har flera gånger försökt ha olika FFP på FQTS och FQTV men agenterna såg ut som ett frågetecken.
 

agehall

Medlem
Om agenterna har lyckats bara ändra FQTS så måste det vara ett under. :) Jag har flera gånger försökt ha olika FFP på FQTS och FQTV men agenterna såg ut som ett frågetecken.

Nu lät det ju som att andreijas gjorde ändringen i en automat. Jag föredrar att göra det vid en riktig incheckningsdisk så att man kan ställa lite frågor för att säkerställa att allt blir som man vill.
 

Glenn E

Medlem
Singapore Airlines hade nyligen bytt ut mitt EB nummer emot mitt Krisflyer nummer nyligen då jag skulle flyga från Singapore till Zurich med Singapore Airlines fast med Swiss codeshare.
Klagade i loungen och de bytte tillbaka.
Poängen 13000 fanns på mitt EB konto 2 dagar senare.:)
 
Toppen