Senaste nytt

Panik-fixa höstresan?

rvarttinen

Medlem
Läste precis lite i DN:s elektroniska upplaga, om att "panik-fixa" sin höstresa. Är inte en sådan resa något som en' planerar in i god tid? Är det vanligt att folk kommer på att de "måste" åka "någonstans" två veckor innan? Lite fascinerad av detta, att en del får "panik" ...

Så panik
 

segra

Medlem
Har för mig att höstlovet är vår största resevecka(rätta gärna om fel) så planerna är nog spikade sedan länge för de flesta som reser bort då. Tror mer på att resebyråerna har lite resor kvar som de vill bli av med och då är det läge att "plantera" ett reportage som det i DN.
 

nilsson

Medlem
Jag skulle inte säga panik, men långsiktig planering håller jag mig borta ifrån. Just nu överväger jag att ta semester i Dubai nästa vecka. Promo-award flight och Sheraton-deal på 70 EUR per natt. Fast det brukar ju sluta med att jag inte orkar ta semester...
 

Lonelyflyer

Medlem
Jag har lite samma, har 4 dagars sem kvar och har tänkt åka bort helgen 9-11 nov nånstans i europa men kan baske mig inte bestämma vart.
Swiss business saver och BA club europe ligger i perfekt prisnivå för att få med både lite kul kabin o lite lounge på samma resa till ett stört bra pris (inte störtbra..)
har inte panik men vill bara upp där bland molnen o njuta en stund
 

rvarttinen

Medlem
Hmmm, jo, det verkar som om det kan vara ett "planterat reportage", att några byråer vil bli av med lite "överskott".

Att åka iväg spontant med kort varsel, tja, det kan jag tänka mig. Och, jag har väl några destinationer i åtanke, även om jag tenderar att planera långt i förväg när det gäller resor. T.ex. planerar bland annat en liten resa til Boston i mars för en konferens ...

Men, det som tas upp i artikeln ger okså en fingervisning på något som kanske skulle kunna vara något slags exempel på "omedvetet reseande" (medvetslöst enligt några :) ). Tycker mest att det är ett intressant fenomen ... visar bara på att kunskap och medventenhet hjälper, att det är en viktig aspekt i det 'man' gör.
 
Toppen