Senaste nytt

Vilket bonusprogram för Skyteam?

lillemannen

Medlem
Jag sitter och funderar åka med Aero Flot till Bangkok i C men är inte medlem i något bonusprogram för Skyteam.
Så vilket bonusprogram tycker ni jag ska anmäla mig till? Mitt resmönster är sällan österut utan mer i Europa och Nordamerika och då tyvärr billigaste alternativet i jobbet och väljer då oftas Star Allians.

Tacksam för input :)
 

Mr.A

Medlem
Med Flying Blue kvalificerar du dig enkelt med segment - 15 för silver, 30 för guld och 60 segement för platinum, dessutom får du 50 % mer miles som silver, 75 % mer som guld och 100 % mer som platinum. Betydligt generösare än star alliance, det var därför jag började en gång i tiden, innan jag började resa mycket long-haul i business.
 

Palazzi

Medlem
Håller med föregående talare. Observera även att segmenten inte behöver vara AF/KLM metall, utan gäller på alla Skyteam medlemmar (vissa undantag inrikes finns)
 

Agö

Medlem
Om du flyger mycket i Europa som du säger har du ju en klar fördel av att kunna flyga via AMS/CDG från CPH. Det ger dig många segment och lätt att nå status. Båda bolagen har dessutom bra täckning på Nordamerika - lägg därtill Delta (huva).
 

nilsson

Medlem
Om du kvalificerar dig med miles så flyttas överskjutande miles över från ett år till nästa. Som exempel så har jag alla 70k som behövs för nästa år och sedan ytterligare några miles i potten för efterföljande år. Teoretiskt sett så borde man kunna flyga 700k på ett år, få 10 års platinum och sedan få livstids platinum efter det.

Awardmiles behålls så länge man är silver eller högre.
 

Bryant

Medlem
Jag väcker liv i denna tråd. Jag funderar på ytterligare ett guldkort i annan allians än *A (där jag har tre kort). Jag har några få strö miles på FB. Är FB det bästa/enklaste program att få guld i Skyteam världen, eller ska jag använda mig av ett annat program? När jag läser diskusionen innan detta så lutar det åt att satsa på FB?
 

Jonas C

Medlem
30 legs kravet för FBG säger nog det mesta tycker jag. Sen har de ju ganska bra promo awards. Enda nackdelen jag ser med FB är deras höga bränsletillägg.
 

Dr. Miles

Expert
Jag väcker liv i denna tråd. Jag funderar på ytterligare ett guldkort i annan allians än *A (där jag har tre kort). Jag har några få strö miles på FB. Är FB det bästa/enklaste program att få guld i Skyteam världen, eller ska jag använda mig av ett annat program? När jag läser diskusionen innan detta så lutar det åt att satsa på FB?
Via segment run är Flying Blue enklaste att bli Flying Blue Gold = Skyteam Elite Plus (nästan som Star Alliance Gold).
Det är väl 30 segments per år, om jag kommer ihåg rätt.
 
Toppen