Senaste nytt

Aegean Airlines köper Olympic Airlines

Palazzi

Medlem
Jag är också förvånad, men väldigt positivt inställd! :)

Men, lite många flygplanstyper? A320, A321 + A319 har de ju redan... men 15 dash 8 till redan existerande Avro, ATR & 737..

Hoppas på lite turer till t.ex Dubai. Aegean hade en idé om flyg till Bahrain i somras, men vet inte om det förverkligades. Nu finns iaf inte Bahrain kvar i destinationslistan...
 

GOTATH

Medlem
Detta låter som en bra idé. För Greklands skull räcker det med ett flygbolag. Även om de kommer att fortsätta med egna namn så kommer detta att gynna dem båda. De har ju redan ett väl utvecklat samarbete.

Det känns tragiskt att se Olympics A340 stå parkerade varje gång man passerar ATH, men om man har tur nu så kommer denna sammanslagning göra så att de kommer återuppta långflygningarna igen.

Ett optimistiskt önskemål är att de nu börjar flyga till Aten från Skandinavien när de slås ihop :)

Hälsningar från en i souvlakins land!
 

Alx

Medlem
Vad spännande! Hoppas att Aegean lyckas att vända Olympics dåliga rykte och ekonomi till något positivt och lika lönsamt som Aegean var före den grekiska krisen startade. I så fall kan nog det här sluta som ett av Greklands mer lyckade företag!
 

Dr. Miles

Expert
Det känns tragiskt att se Olympics A340 stå parkerade varje gång man passerar ATH, men om man har tur nu så kommer denna sammanslagning göra så att de kommer återuppta långflygningarna igen.
Om jag kommer ihåg rätt, Olympic Airways flög Aten-Melbourne fram till 90 talet med Airbus A340. Jag kommer inte ihog dock var var mellanlandningspunkt.
 

Hall

Medlem
Om jag kommer ihåg rätt, Olympic Airways flög Aten-Melbourne fram till 90 talet med Airbus A340. Jag kommer inte ihog dock var var mellanlandningspunkt.

Inte förvånad. Melbourne är den största grekiska staden utanför grekland eller något liknande fyndigt.
 
Toppen