Senaste nytt

Poängchans! Diners Club har 10% rabatt på presentkort

Ubbe

Medlem
Dinersclub har 10% rabatt på presentkort via

diners.jpg .

Kommer det även en doubble eller tripple point kampanj i november kan ju detta bli ett ännu bättre erbjudande.
Oavsett detta så -10% på julklappsköpen och poäng på allt :cool:

Ska man ändå handla på något av dessa företag så kan det ju vara välkommet med 10% rabatt
Här borde ju finnas något till alla..

diners2.jpg

Tex Hästens sängar. 10% på ett sängköp blir ju lätt 10 000 :-

Enjoy Ubbe
 

Morgan

Medlem
Nu har jag inget Diners, men rent hypotetiskt:

Antar att det går att hitta någon av handlare som accepterar att lösa in presentkortet och sätta in pengarna på ditt bankkonto, mot säg 5% i avgift: D.v.s. Köp presentkort hos t.ex. Autoexperten för 100 000 kr, du betalar 90 000 kr. lös in det hos dem och de sätter in 95 000 kr på ditt bankkonto. Du tjänar 5000 kr och får 20 000 eurobonuspoäng...

Någon som kan slå hål på mitt resonemang? T.ex. att Autoexperten betalar 15% av face value till Presentkortstorget, då håller ju inte kalkylen riktigt...
 

OliT

Medlem
Dinersclub har 10% rabatt på presentkort via

Visa bifogad bild 10315 .

Kommer det även en doubble eller tripple point kampanj i november kan ju detta bli ett ännu bättre erbjudande.
Oavsett detta så -10% på julklappsköpen och poäng på allt :cool:

Ska man ändå handla på något av dessa företag så kan det ju vara välkommet med 10% rabatt
Här borde ju finnas något till alla..

Tex Hästens sängar. 10% på ett sängköp blir ju lätt 10 000 :-

Enjoy Ubbe


Nu ska jag inte köpa någon Hästens, men väl en billigare säng (från gud bevare mig väl, Jysk), så jag tackar för tipset. Besparingen blir inga 10 000, men väl en tusenlapp, och det är ju inte fy skam.
 

Homer

Medlem
Handla från de som normalt inte tar Diners t.ex CDON och dessutom få 10% låter ju som en bra deal.

Eller köpa biljetter från Travellink få 10% och slippa kreditkortsavgiften? kan man dessutom använda någon
av de rabattkoder som brukar finnas blir det ju ändå bättre.
 

OliT

Medlem
Tja. Min erfarenhet av Presentkorttorget är just nu ganska exakt allt annat än positiv. Jag beställde mitt presentkort i går, garanterades leverans i dag (men ingenting kom). Kundtjänsten lyckades på en halv dag varken spåra det försvunna presentkortet eller få kontakt med någon som kunde lösa problemet. Man skulle ju kunna tänka sig att någon person på företaget skulle kunna faxa ett presentkortsnummer till butiken, få någon från butikens huvudkontor att ringa upp och säga att det är grönt, eller vad tusan som helst.
Nej, nu sitter jag här, med släp bokat och bärhjälp fixad, utan presentkort. Surt känns det.

Så: Om ni nödvändigtvis ska använda Presentkorttorget, se i så fall till att ta någon dag extra i beräkningarna (trots att de så tydligt annonserar om sina leveransgarantier).

Jag får i stället betala kontant, bråka med Presentkorttorget om någon slags kompensation och missar poängen, för att inte tala om att jag har slängt en timmes ringande på företaget i dag.
 

mry

Medlem
på dinenrs club står det nu:
10% i rabatt på presentkort
Via PresentkortTorget.se kan du skicka presentkort från Sveriges ledande butikskedjor, restauranger och upplevelser, direkt till mottagaren. En perfekt julklapp! Under hela november 2012 får du som Diners Club-medlem 10% rabatt på alla presentkort, rabatten dras av på din månadsfaktura.
alltså ska man tolka det som att det har förlängt tiden?

Jag har dock tänkt på att postgången är osäker till Luleå så brukar alltid se till att ha några extra dagar..
 

OliT

Medlem
Erbjudandet gäller ju under november även i första inlägget.

Jag kanske ska förtydliga att jag köpte presentkortet med mitt Amex (och var alltså i första hand ute efter poängen, inte Diners-rabatten, på det här köpet).

edit: Kan lägga till att kundtjänsten hörde av sig. Det var enligt dem posten i Malmö som klantat sig och inte fått iväg brevet trots att Presentkorttorget har garanti på en dags leveranser. Jag får skicka tillbaka presentkortet och har fått ett presentkort på 500:- som kompensation för strulet. Trots allt ganska hyfsat, alltså.
 
Last edited:
Toppen