Senaste nytt

Lufthansa eller Austrian Airlines business class från Dubai till Europa?

Traveller2012

Ny medlem
Hej jag skall åka hem till ARN från DXB på onsd 24/10 och har att välja på LH 631 till FRA och sen vidare till STO eller OS 840 till VIE och sen till STO


Hur är OS Business Class? (Enligt deras kundtjänst så är det dessvärre inte den nya BC på =S840 utan den gamla 767:an

Jag åkte LH hit och den BC var OK men inget speciellt

Jag reser i C så min fråga är:Vilken skulle ni med tanke på kvaliten på "C-classen"välja på den "långa legen" dvs från DXB

LH eller OS, och i såfall varför?

Tack på förhand!
 

agehall

Medlem
OS 767 är inte speciellt rolig. Jag flög den i C i sommras och det är den i särklass sämsta hårda produkt jag testat i C. Servicen är det väl inge fel på, men jag skulle nog satsa på LH istället.
 

Alx

Medlem
Senast jag flög OS i C var igår, förvisso i 777 men stolen är ju densamma. Eftersom de ska renovera kabinen är stolarna ganska slitna så jag skulle helt likställa OS hårda produkt med SAS C kabin om du har testat den?!

Även om LH C stol inte är så mycket bättre den så känns den ändå snäppet fräschare än OS. Däremot vinner OS överlägset över LH när det gäller kvalitet på maten i C tycker jag.

Så om jag vore du skulle jag välja flygbolag med utgångspunkt i vad du anser är viktigast: stolen eller maten?!
 
Toppen