Senaste nytt

"Så blir du uppgraderad på flyget" skriver Dagens Nyheter

agehall

Medlem
Ja det var ju inte direkt en djup artikel. Det är säkert många som inte förstår hur det funkar med poäng etc, men de flesta "ointresserade" i min bekanskapskrets har snarare inställningen "jag kommer inte att få ihop tillräckligt med poäng, så varför bry sig?" än något annat. De som samlar poäng har koll.
 

erhel

Medlem
Här kanske journalisten borde faktagranskat lite innan publicering. Det känns som att den snarare förvirrar de som inte har koll än tvärt om...
 

Dr. Miles

Expert
Här kanske journalisten borde faktagranskat lite innan publicering. Det känns som att den snarare förvirrar de som inte har koll än tvärt om...
Jag trodde att det var bara journalister av Aftonbladet, Expressen och Dagens Industri som hade dålig koll på saker och ting...
 
Ingen höjdare direkt och att inom Norden for du bara 100 poäng per resa - det visste jag inte. :) Alldeles för ofta får jag känslan att de som skriver på tidningarnas WEB versioner är praktikanter eller motsvarande och journalistiken håller inte måtten, tyvärr.
 

Jacob

Medlem
Alldeles för ofta får jag känslan att de som skriver på tidningarnas WEB versioner är praktikanter eller motsvarande och journalistiken håller inte måtten, tyvärr.
Det största problemet de flesta reseredaktioner har är helt enkelt att de som jobbar där är journalister. De må vara duktiga på att uttrycka sig, göra research, ta bra bilder, ordna snygg layout osv (och ska ha all respekt för det) men har det stora problemet att de ofta inte kan relatera till det de skriver.

Vi pratade just om detta förra helgen när vi hade kick-off för nya redaktionsteamet och analyserade den "marknad" vi finns i och vår framtida potential. Detta är en av våra absolut största fördelar, vi som startat och driver BC.se är inte journalister, vi är själva resenärer (även om vi nu fått in lite journalisterfarenhet också, vilket är toppen). Vi har upplevt det vi skriver om och kan relatera till det, det är en enorm fördel.
 

henrik l

Medlem
Hittade följande tillägg som väl visar lite på förvirringen:

"Denna artikel är korrigerad. Tidigare skrev vi att uppgraderingen från Business till lyxklassen First kostar 75.000 flygmil mellan Europa och Oceanien. Detta gäller inte SAS som inte flyger till Oceanien utan andra flygbolag i SAS allians."

Just det, SAS flyger inte till Oceanien, lika lite som dom har den sk lyxklassen First. Så nu väntar vi på en korrigering till att SAS inte har first, eller har dom first på andra sträckor:D
 
Toppen