Senaste nytt

SAS till Las Palmas

011430121

Medlem
Jag skall åka till LPA i den 14 januari med SAS via OSL ut och hem direkt till ARN den19 januari
När jag skall välja plats så blir jag lite förbryllad, på seat mappen så saknas rad 16 A och F stolen.
Jag har valt 16D, någon annan har valt 15D, det är bara dessa stolar som är reserverade.
Jag trodde att alla SAS 737-800 var konfugerade lika.Fråga, är det bra benutrymmet på rad 16 och går det att fälla ryggstödet eller skall man välja någon annan rad än 16 i denna konfugering, funderar på 17F
Någon här som har koll på hur LAP bokningarna går för SAS, såg att man i februari går från 737-800 till 737-700 mellan ARN-LPA.
 
Last edited:

011430121

Medlem
Tack, men där hittar man "bara" den vanliga konfugeringen med 16A och F
Undrar bara om någon har flygit denna konfugering där A och F saknas
 

Alx

Medlem
Jag flög nyligen en utav SAS nya 737-800 och den har lite annan konfiguration än de som ligger uppe på seatguru. 16 A och F saknades då och resten av rad 16 var värdelös. Enda bra sätena är de bakom 17A och F eftersom man då får en tom rad framför sig... I övrigt inget extra benutrymme...

Rätta mig någon om jag minns fel... Rad 16 var i alla fall helt kass, där satt jag eftersom det alltid tidigare varit bästa nödutgångsraden... Fördelen med det nya planet var att just det jag flög hade wifi.
 
Det finns ett flertal konfig på SK 737-800 med mellan 150(!!) och 186 stolar.
I februari är det högtryck till Alperna, SK flyger massor med skidsharter dit...737-800 är den perfekta kärran! Det är inte ovanligt med 10-15 SAS avgångar från ARN till Alperna på lördagar under februari.
Förmodligen väljer man att köra 737-700 till LPA då istället.
 
Last edited:

011430121

Medlem
Utan att ha räknat så vet jag att det finns minst 5-6 olika konfigurationer på Boeing 737-800.

Det ja medade med samma konfigation var nödlutgångarna vid rad 15 och 16.
Har inte åkt med någon 737-800 på senare år som har haft den tidigare Europa konfigeringen, vill minnas att nödutgången var vid runt rad 10 men minns inte exakt!
Men enligt fly4fun så är ombyggda för att ta runt 180 pax


Jag är helt med veten om att det finns maskiner med olika antal och plasseringar på toaletterna i akten på maskinen.
 
Så här ser det ut för min egen bokning på samma route men lite andra dagar. 5 - 12 JAN 13.

ARN-OSL
ARN_OSL.png

OSL-LPA (hoppas avgången har Wi-Fi)
OSL_LPA.png

LPA-ARN (inte många lediga platser kvar i Y + Wi-Fi plan önskas)
LPA_ARN.png
 
Toppen