Senaste nytt

Lång transfer i Bryssel - besöka staden?

GOTATH

Medlem
Sitter och kollar på en biljett hem från Aten via BRU (A3+SN). Hittade först en med bra pris och 4h transfer som jag tänkte boka. Men nu är den borta och det finns enbart en variant med 9h transfer i Bryssel. Eftersom 9 timmar är lite väl lång tid att häcka i loungen så tänkte jag besöka staden för att äta Pommes Frites med majonäs, köpa Leionidaschoklad samt att sänka en och annan Leffe :eek:

Min fråga är nu om 9 timmar är tillräckligt med tid för att hinna in till stan och tillbaka?
Är det några problem att komma utifrån och in på flygplatsen om man vill göra detta?
 

Jacob

Medlem
Det ska inte vara några problem, det finns tåg från flygplatsen in till centrala Bryssel, tar dryga 15 minuter. Hoppa av vid Gare Centrale varifrån det är en kort promenad till Grand Place där du finner både öl, choklad och pommes (och en och annan sevärdhet om du får tid över...;)).
 

Jonas C

Medlem
Om du reser på en helg så kan du boka en s.k "weekend ticket" med tåget från flygplatsen till stan, t/r för €11 vilket är halva priset mot normalt. Du hinner gott och väl se en del av staden på 9 timmar, men försök att hålla dig undan från Gare Du Nord :)
 

Agö

Medlem
Skämt åsido, skicka pm om du vill ha tips. Jag har bott i staden i drygt fem år. Redan tåg från flygplatsen är en attraktion i sig. Maken till flygplatståg finns inte att skåda i västra Europa. När du tar det kommer du att förstå vad jag talar om.

/Agö - just nu på Park Inn Gare du Midi, Bryssel
 

GOTATH

Medlem
Tack för tipsen! Har inte bestämt mig hur det blir med hemresan. Men jag är fortfarande lockad att göra någon sådanhär variant :)
 
Toppen