Senaste nytt

Star Alliance lounge besök utan "fysiskt" kort

TjudöBoy

Medlem
Hur skall man göra för att slippa in i *A lounger på HEL/ARN/GOT (reser i Eco) när jag ej har fått mitt "fysiska" *A A3 Gold kort ännu?
 

Magino

Medlem
Skriv upp numret och be dem lägga in det när du checkar-in eller om du lägger in det innan du kommer till flygplatsen online. Sedan ska det stå att du är Star Gold och du borde komma in i loungen. Ka inte svära på att det kommer fungerar men det borde fungera.
 

Alx

Medlem
Om det är SAS lounger du vill in på så brukar (inte 100%-igt men nästan) det fungera bra att ge de numret/visa skärmdump eller ännu hellre registrera ditt nummer på flygningen så att *G framgår på ditt boardingkort!
 
Enklast blir att lägga in A3 numret i bokningen så att det står *G på boardingkortet, sedan ber du loungen byta nummer när du kommit in till ett annat om du så önskar. En skärmdump på status kan också vara bra att ha med sig, det brukar fungera bra det med.
 
Det trixiga med just A3 guld kort är att det inte alltid står korrekt status på boardingkortet. Då jag t ex. skulle flyga till LHR med SAS bara veckorna efter jag fått guld status hos A3 var den enda statusen som framgick på boardingkortet- A3*B. Jag drog dock ut ett kontoutdrag där mitt kortnummer tydligt framgick tillsammans med status. Enligt A3 så får du inte tillgång till dina förmåner föränn du fysiskt fått kortet. Själv hade jag inga problem med att komma in i vare sig lounge på ARN såväl SQ lounge på LHR. De knappade bara in kortnummret så var det klart. Så, med andra ord kan du t ex. kreditera din flygning till ett annat program inom *A (såvida du inte vill kreditera till A3). Visa bara fram boardingkortet med kortnummer/status från A3 ska det lösa sig.
 

TjudöBoy

Medlem
Skriv upp numret och be dem lägga in det när du checkar-in eller om du lägger in det innan du kommer till flygplatsen online. Sedan ska det stå att du är Star Gold och du borde komma in i loungen. Ka inte svära på att det kommer fungerar men det borde fungera.

Håller på med SAS segment/poäng run så jag ger ogärna bort poäng till A3...
 

Jonas C

Medlem
Om bokningsklasserna hos SAS ej ger poäng till A3, så kan du lika gärna ha A3 prefixet inlagt på boardingkortet, och sedan efterregistrera SAS flygen till EuroBonus. Jag gjorde liknande fast med LH flyg till M&M, och det funkade utmärkt. Poängen trillade in direkt.
 

090034208

Medlem
Det där har jag också funderat på. Fint om man kan efterregistrera till t.ex EB när det är så många bokningsklasser som ej ger poäng hos A3
 

Axel

Medlem
Har frågat Aegeans kundtjänst ett par gånger och dem säger samma sak varje gång att det inte är möjligt att komma in på loungen utan det fysiska kortet. Jag flög min flygning idag med TK och får guld någon gång i slutet av veckan. Jag hopppas bara att jag kommer in på loungen i BKK, CPH och ARN när jag flyger till Jul.
 

TjudöBoy

Medlem
Jaha, då va man inne på SAS loungen i HEL. :D Inga som hellst problem med damen vid disken, visade utskrift av "skärmdumpen" från A3...
 
Toppen