Senaste nytt

Vad göra, vad se samt var äta i München?

Ta S-bahn 2 till Dachau och kolla in koncentrationslägret. Försöka klippa en match på Allianz Arena. Njuta en kall i någon Biergarten.
 

Bergp

Medlem
Glöm inte bort Europas kanske största teknikmuseum. Sen har du alltid ölhallarna med rejäla, tyska (sura) servitriser serverandes stora öl där du också kan lyssna på umpa-umpa vare sig du vill eller inte ;)
 

Appfly

Medlem
Var ska du bo? Vill du äta tyskt och lokalt eller lyxmat?

Ett område som jag gillar är Au-Haidhausen, det är strax söder om absoluta centrum men man kan fortfarande promenera in till Marienplatz etc . eller ta S-bahn 2 stationer. Du kan dessutom åka S-bahn direkt från flygplatsen dit (S8). Området har en hel del restauranger och är ett bostadsområde med Münchenbor.

Om du vill äta på ett tyskt värdshus så är "Wirtshaus in der Au" trevligt och ofta välbesökt. Känslan är att det är lokalbefolkningen som går dit. Finns ett Novotel och ett Hilton i området, jag gillar Novotel bättre i detta fall. Modern och fin inredning.

BMW Welt är ett måste, Viktualienmarkt trevligt om man vill vandra omkring bland en massa marknadsstånd. Maximillianstrasse för lyxshopping...
 

TjudöBoy

Medlem
Vi bor på Park Inn By Radisson Munich, 2-4-1 erbjudande. Ngn som vet hur man lättast tar sig till hotellet, Taxi eller?
Lokal mat bör man väl prova på, köttbulla å pizza kan man ju äta hemma...
Måste väl börja bearbeta frugan för ett BMW besök då när det tydligen är värt ett besök.
 

Appfly

Medlem
Det är väldigt smidigt att ta S-Bahn då det finns en station vid terminalen. S8:an går in till centrum vilket tar ca 30-40 min.
 

TjudöBoy

Medlem
München resan var riktigt tevlig.
Besökte BMW Welt vilket var riktigt bra samt strosade runt på stan. Besökte Hofbrauhaus men d var helgalet, smockfullt med gapiga tyskar/FC Bayern typer så vi gick vidare och hittade ett trevligt ställe som heter LUX.

FC Bayern hade hemma match mot Hannover 96, blev 5-0, om man skulle vara sportintresserad kanske det skulle varit roligt å sett matchen. Sport e ju ungefär lika intressant som att se på när målfärg torkar!

S-Bahn funkade riktigt bra, tog S1 från/till MUC samt U-Bahn från/till hotellet.
 
Toppen