Gustaf Boo Callert
Medlem
Hej,
Tidigare idag skulle jag flyga DUS-CPH-ARN i C med SAS. Av någon anledning blev maskinen till CPH 1h sen (får reda på detta i loungen på DUS), så jag skulle alltså missa min connection i CPH. Vänliga LH-agenter bokar om mig och efter lite om och men har jag plats 2E på DUS-ARN istället men i eco+. Jag beger mig ned till gaten för att få biljetten utskriven och frågar om jag får någon kompensation för nedgraderingen, damen hävdar att min biljett endast täckte C på DUS-CPH (CPH-ARN var i annan bokningsklass) så svaret blev NEJ.
Det tråkiga med detta var egentligen inte själva flygupplevelsen utan att jag medvetet bokade DUS-CPH-ARN för att jag skulle resa tillsammans med min bror som skulle till CPH (som nu flög DUS-CPH själv), jag kunde likväl bokat direktflighten...
Trots att det hela slutade bra känner jag mig ändå lite som förloraren i dramat om ni förstår.
Borde jag få någon kompensation?
Resan var bokad med EB-poäng
Tidigare idag skulle jag flyga DUS-CPH-ARN i C med SAS. Av någon anledning blev maskinen till CPH 1h sen (får reda på detta i loungen på DUS), så jag skulle alltså missa min connection i CPH. Vänliga LH-agenter bokar om mig och efter lite om och men har jag plats 2E på DUS-ARN istället men i eco+. Jag beger mig ned till gaten för att få biljetten utskriven och frågar om jag får någon kompensation för nedgraderingen, damen hävdar att min biljett endast täckte C på DUS-CPH (CPH-ARN var i annan bokningsklass) så svaret blev NEJ.
Det tråkiga med detta var egentligen inte själva flygupplevelsen utan att jag medvetet bokade DUS-CPH-ARN för att jag skulle resa tillsammans med min bror som skulle till CPH (som nu flög DUS-CPH själv), jag kunde likväl bokat direktflighten...
Trots att det hela slutade bra känner jag mig ändå lite som förloraren i dramat om ni förstår.
Borde jag få någon kompensation?
Resan var bokad med EB-poäng