Alla plan mellan LHR och JFK har nya First. Sex 747 och en eller två 777 dagligen med nya kabinen.
BOS är mer chansartat då man flyger 777 där. Ofta dom äldsta 777 utan IFE (men dock egen Ipad).
Har flugit nya F tre gånger i 747, senast i tisdags. Den är riktigt trevlig,
* Denotes the new Thales IFE system (ie HD).
Boeing 777-236/ER (22/30, 73%)
17F (0/3, 0%): None.
14F (13/18, 72%): G-VIIA*, G-VIIB*, G-VIIJ*, G-VIIG*, G-VIIK*, G-VIIL*, G-VIIM*, G-VIIU, G-VIIV, G-VIIW, G-VIIX, G-VIIY, and G-RAES*.
12F (9/9, 100%): G-YMMG, G-YMMH, G-YMMI, G-YMMJ, G-YMMK, G-YMML, G-YMMN, G-YMMO, and G-YMMP.
Remainder to be retrofitted with NF/NWT/NWT+/Thales through Spring 2013. All 13F changed to 14F following the retrofit.
Boeing 777-336 (6/6 100%) 4 more on order through 2014.
G-STBA*, G-STBB*, G-STBC*, G-STBD*, G-STBE* and G-STBF*.
Boeing 747-436 (38/52, 73%)
Hi-J/70 (26/26, 100%): G-BNLE, G-BNLK, G-BNLN, G-BNLO, G-BNLP, G-BNLT, G-CIVF, G-CIVG, G-CIVH, G-CIVI, G-CIVM, G-CIVR, G-CIVS, G-CIVO, G-CIVV, G-CIVW, G-CIVX, G-CIVY, G-CIVZ, G-BYGA, G-BYGB, G-BYGC, G-BYGE, G-BYGD, G-BYGF and G-BYGG.
Mid-J/52 (12/26, 46%): G-CIVD, G-CIVE, G-CIVJ, G-CIVL, G-CIVN, G-CIVK, G-CIVP, G-CIVT, G-CIVU, G-BNLG, G-BNLU and G-BNLV.
Källa: FlyerTalk