Senaste nytt

Vilket är bäst? Hilton eller Radisson vid Narita?

mha321

Medlem
Blir en natt på flygplatshotell vid Narita på vägen hem, så man slipper gå upp så tidigt på morgonen :)

Har Hilton Gold och Carlson Gold - någon som har erfarenhet och kan rekommendera antingen Hilton eller Radisson vid Narita? Prisnivån verkar i princip densamma för det datum jag tittar på..

Eller finns det något annat som man absolut ska titta på, trotsa att man inte har status och det inte är i en kedja man samlar poäng på?
 

Senator

Moderator
Jag bodde på Hilton Narita i september. Inte deras bästa hotell i världen, men helt ok. Frukosten var ok.. Bästa var nog gymmet som hade mycket att erbjuda.
 

Jacob

Medlem
Jag har bara bott på Mercure i Narita. Helt OK ställe men ganska små och enkla rum (som ofta är fallet i Japan).
Dock fanns en suverän bar på hotellet, en riktigt traditionell rökig lite småsunkig bar där affärsmännen varvade ner efter jobbet med livemusik. Härligt ställe!

Värt att påpeka är att Narita också är en stad, en ganska trevlig liten stad faktiskt. Om man vill få ut mer av vistelsen än att bara titta på väggarna i ett hotellrum bör man välja ett hotell i själva Narita (några minuter med transferbuss från flygplatsen). Finns bland annat ett imponerande tempel, väl värt ett besök.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har bara bott på Mercure i Narita. Helt OK ställe men ganska små och enkla rum (som ofta är fallet i Japan).
Dock fanns en suverän bar på hotellet, en riktigt traditionell rökig lite småsunkig bar där affärsmännen varvade ner efter jobbet med livemusik. Härligt ställe!

Värt att påpeka är att Narita också är en stad, en ganska trevlig liten stad faktiskt. Om man vill få ut mer av vistelsen än att bara titta på väggarna i ett hotellrum bör man välja ett hotell i själva Narita (några minuter med transferbuss från flygplatsen). Finns bland annat ett imponerande tempel, väl värt ett besök.
Mercure i Narita stad är ett prisvärt hotell. Det ligger i Narita stad och det är strax utanför Keisei Narita station.
De erbjuder också gratis busstransfer till Tokyo Narita flygplats, ca en gång i timmen från kl. 07.
Många restauranger i Narita stad har engelsk meny.

Om man gillar Onsen(varmkälka) eller vill prova Onsen, har APA Hotel Keisei Narita i Narita stad har allmänna Onsenbadhus i byggnaden.

Prisnivån av Mercure och APA Hotel ligger ca 4.000 JPY(ca 340 SEK) och uppåt för enkelrum.
 

Bryant

Medlem
Tack för tråden och informationen. Har själv bokat både Radisson och Hilton inför mitt besök i januari. Jag bokade båda eftersom jag hade lite beslutångset.. Men en ska bort.
 

Resenären

Medlem
Värt att påpeka är att Narita också är en stad, en ganska trevlig liten stad faktiskt. Om man vill få ut mer av vistelsen än att bara titta på väggarna i ett hotellrum bör man välja ett hotell i själva Narita (några minuter med transferbuss från flygplatsen). Finns bland annat ett imponerande tempel, väl värt ett besök.

Jag har bott både på Hilton och Radisson och just från Radisson tog jag en buss in till staden Narita. Naritasan (Naritasan Shinshoji Temple) är väl värt ett besök. Det var en "trumfestival" när jag besökte. En imponerande mängd stora trummor och vackert utklädda trumspelare, gjorde besöket extra trevligt.
 

mha321

Medlem
Tack för tipsen! Får defintivt bli att sätta av lite tid för själva staden Narita också... Och därefter får det bli Radisson denna gång.
 

Alx

Medlem
Jag bodde på Hilton Nairta härom natten och måste säga att det är bland de sämsta Hilton hotell jag har bott på. Det kändes ungefär som ett sämre Holiday Inn i någon trött amerikansk storstadsförort.

Hilton Narita saknar helt wifi på rummen och erbjuder endast LAN!

Det positiva var att besöket fick mig att inse att jag behöver köpa en Airport Express att ha även för resor i "första-världen-länder" :)
 

Dr. Miles

Expert
Det positiva var att besöket fick mig att inse att jag behöver köpa en Airport Express att ha även för resor i "första-världen-länder" :)
Du kan självklart åka taxi till/från Tokyo Narita flygplatsen. Det är bara svindyrt jämfört med andra i-länder. :p
 
Toppen