Senaste nytt

Bonusresa villkor? Behöver hjälp!

EricT

Medlem
Jag har köpt en bonusresa för mina Eurobonuspoäng. Till Dubai den 16 nov med Lufthansa och hem den 22 nov med Turkish kl 0335. (Businessclass båda vägarna)

Nu till problemet. Jag kommer att befinna mig i Muscat i Oman på kvällen den 21 nov. Mitt enda alternativ verkar vara att köpa en biljett med Swiss mellan Muscat och Dubai. Swiss F kostar under 3000 kronor enkel väg. Man landar då 0120 i Dubai.

Nu till frågorna:

Går det att boka F med Swiss (vill gärna prova Swiss F) och få dem att koppla-ihop biljetterna så jag kan bli ombokad om jag missar?

Är bytet jobbigt mellan Swiss och Turkish incheckning i Dubai?

Något annat jag bör tänka på?

Tacksam för alla svar!
 
Last edited:

agehall

Medlem
Går det att boka F med Swiss (vill gärna prova Swiss F) och få dem att koppla-ihop biljetterna så jag kan bli ombokad om jag missar?

Mycket tveksamt. Jag har svårt att tro att du skulle lyckas med detta.

Är bytet jobbigt mellan Swiss och Turkish incheckning i Dubai?
Om du måste checka in i Dubai, så tror jag att du måste ut genom immigration. Ingen jättegrej, men det kan ta lite tid. Har du incheckat bagage?

Något annat jag bör tänka på?
Knarka inte innan du åker till UAE. Om de tar ett blodprov och hittar spår av knark räknas det som knarksmuggling vilket ger ganska stränga straff... ;)
 

EricT

Medlem
Får jag ha 2 handbagage på flygen i Business så klarar jag mig antagligen...

Kan swiss skicka mina väskor från Muscat till stockholm så att jag inte behöver checka in?Kan man få Turkish boardingcardsav swiss redan i Muscat?

Skulle ni tro att det är en stor risk att jag missar? vad händer då? köpa ny resa hem med pengar?
 
Last edited:

Elsson

Medlem
Du kan ha open jaw på en bonusresa med EB poäng.
Ring Eurobonus och kolla om det går att ändra din hemresa så du flyger hem från MCT istället.

Det finns award platser i business på LX MCT-DXB den 22 nov - då får du allt på samma biljett.
 

Dr. Miles

Expert
Ja men de gick inte att boka med eb poäng. Tyvärr!!

Du kan göra så här.
  1. Boka SWISS F mellan Muscat och Dubai så länge. Jag antar att det är helt återbetalningsbar biljett.
  2. Kolla ANA elller Awardtravelr varje dag.
  3. Om det dyker upp SWISS C award på önskade datum, ring till SAS EuroBonus och lägga till flighten i din befintlig bonusresa. Det kostar bara 250 SEK för ändring, förutsatt att du inte har påbörjat din bonusresa.
  4. Avboka SWISS F biljett och få pengarna tillbaka.
 

A380*G

Medlem
Såg ut att finnas på awardtravelr men det var inte bokningsbart med Eurobonus sa de....

tack för svaren!

Vilket program på awardtravelr? Om det var med UA så är det nog deras imaginära platser du ser, dvs platser som enligt deras erfarenhet kommer finnas tillgängliga någon gång. Aeroplan däremot brukar ha mer korrekt tillgång. ANA visar att I(C) finns. Är det inte good enough på en sådan kort sträcka?

F kostar ~2,400 SEK och C kostar ~1,250 SEK. Inte värt att betala för F med pengar på den sträckan enligt mig såvida du inte får det inbakat i awardresan, C räcker gott nog. Dock kanske ground handling blir trevligare och att det är värt det? Vet ej vilken behandling LX F har för sina kunder i MCT.
 

agehall

Medlem
Hos *A använder de väl Aeroplan, ANA och UA. Om man håller muspekaren över den lilla *A-loggan, så ser man var den hittade en viss flight.
 
Toppen