Senaste nytt

Thai Airways inleder samarbete med Agoda

Jacob

Medlem
Thai Airways har inlett ett samarbete med hotellbokningssajten Agoda som innebär att man i samband med resa med Thai även ska kunna boka hotellövernattning.

Enligt pressmeddelandet ska man som Thai resenär kunna få upp till 75% rabatt på sina hotellbokningar och dessutom bonuspoäng hos Agoda, värda 4-7% av hotellpriset, vid varje rumsbokning. Hotellbokningen görs på Thai Airways hemsida.

Någon som bokat via Agoda och känner till hur deras bonusprogram fungerar?
 

HKG Flyer

Medlem
Har använt Agoda flera gånger främst i Asien. Hemsidan är helt ok med skaplig info och kundrecensioner. Betalningen har alltid funkat bra.

Bonusprogrammet går inte att jämföra med hotellens program, man samlar i princip krediter vid varje bokning som man sen kan lösa in som delbetalning vid nästa bokning.
Om jag minns rätt så krävs att man har samlat på sig en viss pott för att kunna använda dom.

Man tjänar också extra krediter om man skickar in recensioner för varje hotellövernattning.
 

Ubbe

Medlem
Även jag har använt Agoda ett flertal ggr. Bra site men programmet suger i mina ögon. Har du bott några ggr så samlar du på dig en värdecheck i dollar som du kan lösa in till en frinatt eller rabatterat boende. Ofta bra priser. Inga points på de flesta hotellkedjor om du bokar via Agoda. (skriver de flesta eftersom jag inte känner till någon kedja som ger points..) Jag tror att man får räkna på vilket alternativ som ger bäst valuta för pengarna vid varje bokning, eftersom ev tillbud med bonuspoints mm påverkar värdet om man nu som vi lägger vikt vid detta. :eek: Fördelen är att bonusen inte är hotellkedjeberoende.
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Använder Agoda ganska ofta privat och det är i mina ögon ett bra program som erbjuder hotell globalt. Samlar ganska snabbt ihop frinätter, vilket för mig är värdefullt eftersom jag hoppar mycket mellan olika kedjor.
 
Toppen