Senaste nytt

Tips på aktiviteter i Florida (Orlando/Miami/Tampa)?

Toby

Medlem
Någon som sitter inne på tips vad man kan hitta på i Florida?

Främst Orlando, Miami och Tampa jag kommer röra mig i men kommer hyra bil hela vistelsen så någon avstickare kan man nog ta.
 
Florida Keys tycker jag definitivt är värt ett besök. Vi stannade på Holiday Inn Key Largo som är ungefär halvvägs ut till Key West.

Cape Canaveral och Kennedy Space Center är också värt att besöka (gigantisk Saturn V som du inte får missa) trots att Space Shuttle slutat flyga.
 

Flygarn

Medlem
Miami - Miami Beach, Aventura Mall, Sawgrass Mills och ät mexikansk mat samt ett besök till Tom Jenkins BBQ
Orlando - Seaworld, Cape Canaveral och Mall at the Millenia
Tampa - Bush gardens och promenera på stränderna vid Clearwater om du har vägarna förbi
 

Toby

Medlem
Tack för tipsen.
Kommer bo på Holiday Inn Clearwater beach några nätter och Busch Gardens får jag INTE missa.

Ska kolla upp Florida Keys.
 

sembl

Medlem
Om du ändå är i Clearwater så passa på att glida in hos Scientologerna. Allt i Clearwater kretsar kring det och räkna med att försöka bli indragen till deras museum och death center.
 

segra

Medlem
Jag kan rekommendera Naples, fantastiskt trevligt ställe. Ett av de få ställena i Florida där man faktiskt kan gå. Trottoarer finns och folk går faktiskt till restauranger etc. Universal i Orlando är också rätt kul om man gillar åk attraktioner. Vi hyrde en villa på Reunion resort och därifrån var det smidigt att ta sig runt med bil till de ställe vi besökte. Ett tips om man vill besöka Universal är att bo på något av on site hotellen. Då kan man använda rumsnycklen som fast track till alla attraktioner, för köer är där. Har själv bott på Hard Rock Hotel de 2 ggr vi varit där. Vi hade villan i 2 v men tog in på hotell ett par nätter på olika ställe för att slippa stressen att köra hem sent på kvällen vid olika utflykter.
 

sembl

Medlem
St Petes Beach, fritt från turister och människor och pudersand. Sanibel Island om man gillar golf och bad samtidigt med mysiga små restaurangen och kafeer.
 
Toppen