Senaste nytt

(Hjälp) Billig och kul routing Hong Kong - Arlanda

Bryant

Medlem
Hej!

Jag behöver era kloka hjärnor. Sitter och planerar en veckas flygning mellan Stockholm och Asien t/r och har fastnat. Min resa ser ut som följer hittills.. ARN-CPH-MXP-FCO-NRT-BKK-HKG... Jag har slut på tankar hur jag ska ta mig från HKG till ARN den 16 alt 17/1. Det enkla är ju att köpa en enkel biljett mellan HKG - ARN , men det är sista utvägen.

Jag har 12050 United miles, 13000 AA miles, dessa räcker inte långt men det går ju att köpa points. Något jag funderat på är att ta mig med 17500 United miles HKG-ICN-BKK-DAC, men jag hittar ingen i oneworld som jag kan fortsätta DAC-ARN med. Alternativet till denna routing är att ta mig till BOM(25000 unired miles) för att därifrån flyga BA First för 40000 p.

En annan tanke är att ta mig från HKG/BKK till DXB eller MLE för att därifrån flyga vidare... men jag har som sagt fastnat.

Sen vill jag att det ska bli så "billigt" som möjligt :), så eco är inte något problem då det är så jag reser 98% av mina resor. De datum som är aktuella är avresa HKG 16 eller 17/1.
 

Dr. Miles

Expert

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

2013-01-16
UO336 (Hong Kong Express)
Hong Kong 07:45 Beijing 11:00 330

2013-01-16
HU7965 (Hainan Airlines)
Beijing 14:55 St Petersburg 19:25 340

2.273 HKD inkl. skatter(ca 2.000 SEK)

Då flyger du ett Skytrax 5-stars flygbolag:)rolleyes:) mellan Beijing och Sankt Petersburg.
Sedan flyger du med Estonian Air till Tallinn och övernatta där.

2013-01-16
OV626 (Estonian Air)
St Petersburg 23:35 Tallinn 22:40 SAAB SF 340

2013-01-17
OV481 (Estonian Air)
Tallinn 10:30 Stockholm/ARN 10:25 Embraer RJ-170

2.087 RUB inkl. skatter(ca 460 SEK)​

Totalpriset ca 2.500 SEK inkl. skatter utan hotellkostnad i Tallinn och då flyger du med fyra olika flygplanstyp.
 

Bryant

Medlem
Tack. LED är en flygplats som jag inte funderat en sekund över..:)

Frågan är bara om Estonian finns kvar i januari..

Såg att det fanns ett alternativ med BT också för 514, avgån 2235-landar 2240 på ARN
 
Last edited:

Bryant

Medlem
Tack, men jag har ingen lust att stanna kvar i Ryssland så om jag bokar denna tar jag mig hemåt så snabbt som möjligt.
 

Bryant

Medlem
Jag bokade denna :). Första gången med Hong Kong Airlines och Hainan Airlines. Valde att flyga LED-RIX-ARN med Air Baltic, då slapp jag en övernattning. Summan blev totalt, 288EUR vilket kah måste säga är billigt..
 

Dr. Miles

Expert
Jag bokade denna :). Första gången med Hong Kong Airlines och Hainan Airlines. Valde att flyga LED-RIX-ARN med Air Baltic, då slapp jag en övernattning. Summan blev totalt, 288EUR vilket kah måste säga är billigt..

Jag försökte slå min rekord(sökning) själv men lyckades inte. ca 2.500 SEK inkl. skatter för hela vägen från Hong Kong till Stockholm är verkligen billigt.
Now you owe us a trip report of Hainan Airlines!
 
Toppen