Senaste nytt

SAS Toppar lämnar bolaget - Inte bra!!

Palazzi

Medlem
Givetvis tråkigt, men vad jag förstår är SAS omstrukturering redan utarbetad och väntar bara på att presenteras i Nov/Dec :) Benny Zakrisson har säkert gjort ett bra jobb, men tror inte hans funktion i bolaget är oersättlig.

Ska bli intressant att se vad som händer med SAS i höst... T.ex om SAS by Blue 1 blir verklighet.
 

Nystrom

Medlem
Det ser ut som att kapten på SAS skutan tappar en del av sina matroser. Inte bra alls...

di.se - Nyheter

Instämmer i farhågorna! Vi har säkert lika dålig insyn som DI vad som händer bakom kulisserna, men man kan ju alltid spekulera. Har dessa chefer stagnerat i sitt visionära tänk eller har man varit motsträvig mot de nödvändiga omstruktureringarna?

Det finns ju ett talessätt om att "Nya kvastar sopar bäst" men det är ju heller inte alltid lyckligt att spola ut historiken och erfarenheten med badvattnet.

Jag hoppas att SAS, oavsett spelet i kulisserna, kommer stärkta ur svårigheterna. Jag ser framför mig ett bolag som kan erbjuda mig mer än vad LCC gör.
 

Matsson

Medlem
Vi kan ju också tolka positivt att ledningen blir av med en duktig medarbetare som haft defensiva uppgifter d.v.s. försäljningar av verksamheter. Vi hoppas nu istället på offensiva initiativ. Det behövs om SAS skall överleva som självständigt bolag.
Ser dessutom fram emot en trevlig reseupplevelse CPH-BKK i C med familjen nästa lördag.
 
Toppen