Senaste nytt

Första resan, hur kan man maximera en inrikesresa för ett barn (5 år)?

Ligern

Medlem
Men inte för mig. Är själv Eurobonus Gold men nu på fredag ska min sambos brorsdotter ut på sin första flygresa för att komma ner på besök till oss. Resan är en inrikes mellan Stockholm och Göteborg men då hon är så förväntansfull hade man gärna velat göra något extra. Har ni något förslag på hur man kan maximera en inrikesresa för ett barn ( 5 år) ( inser att maximera är ett relativt ord i detta sammanhang) och vem man isf bör kontakta på SAS. Hon åker med sin farmor ner förövrigt.
 

Jacob

Medlem
Fråga om ni kan få titta in i cockpit, lär väl vara svårt att få igenom i luften men kanske på marken före eller efter flygningen.

Det brukar också finnas leksaker ombord som kan vara kul för ett barn.
 

ulagun

Medlem
Är själv farfar till fyra barnbarn, nu mellan 3 och 8 år Två i övre norrland samt två i Skåne.
Har tagit med dem på ett antal inrikesflygningar för att de ska kunna träffa varandra och de har alltid blivit väldigt väl omhändertagna av SAS.
Be om preboarding vid gaten så kommer barn + farmor ombord i lugn och ro, innan skocken sätter sig i rörelse.
Väl ombord så har de mina alltid mötts med vänlighet och fått välja lite pysselgrejor för att hålla dem sysselsatta.
Något gott ur Cloudshop har ytterligare förgyllt deras inrikesresande.
Så du kan nog vara helt lugn. 5-åringen kommer troligtvis vara överlycklig.
 
Fråga om ni kan få titta in i cockpit, lär väl vara svårt att få igenom i luften men kanske på marken före eller efter flygningen.

Det brukar också finnas leksaker ombord som kan vara kul för ett barn.

Annat var det pre-9/11. Minns att jag ett flertal gånger fick komma upp till cockpit under längre flygningar som barn. Den mest minnesvärda är nog B767 mellan CPH och EWR.
 

Kristofer

Medlem
Faktum är att SAS är väldigt generösa med besök på flightdeck i dessa tider. I många bolag är det efter 11 september förbjudet med besök i cockpit, men i SAS bolagsrutiner står att det är kapten som avgör.
 
Toppen