Senaste nytt

Flybe Nordic stänger Stockholm-Köpenhamn

TjudöBoy

Medlem
"Den enes bröd den andres död" brukar man säga på Åland. Då blir det väl lite mindre konkurrens för SAS på den linjen(STO-CHP) iaf
 

Agö

Medlem
Jaha, och jag hann aldrig testa linjen! Har iofs en möjlighet sista helgen i oktober men krockar med PointBooster. Någon som hann flyga sträckan med FlyBe?
 

Hall

Medlem
"Den enes bröd den andres död" brukar man säga på Åland. Då blir det väl lite mindre konkurrens för SAS på den linjen(STO-CHP) iaf

Det är ju alltid fullt på mornar och kvällar ändå på SAS trånga och tråkiga köpenhamnsbuss.. Cimber skulle väl kunna åka upp från Kastrup morgon och kväll till Bromma och hämta för SAS räkning? Skulle spara otroligt mycket pendlingstid till Arlanda. Tvärbanan är ju klar snart också så det blir smidigt med kommunaltrafiken.
 

Jacob

Medlem
Det är märkligt att två flygbolag öppnat linjen Bromma-Köpenhamn under året och inom kort är båda borta. Det första flygbolaget gick i konkurs (Cimber) och nu lägger Flybe ner självmant.

Med alla människor som pendlar mellan Stockholm och Köpenhamn borde det här vara en eftertraktad rutt.
 

Agö

Medlem
Det är ju alltid fullt på mornar och kvällar ändå på SAS trånga och tråkiga köpenhamnsbuss.. Cimber skulle väl kunna åka upp från Kastrup morgon och kväll till Bromma och hämta för SAS räkning? Skulle spara otroligt mycket pendlingstid till Arlanda. Tvärbanan är ju klar snart också så det blir smidigt med kommunaltrafiken.

Japp, eller avsätta en CRJ-900 (om det nu fungerar) och bara sälja Economy Extra-biljetter. En ren affärspaxkärra. Vore en dröm.
 

Hall

Medlem
Det är märkligt att två flygbolag öppnat linjen Bromma-Köpenhamn under året och inom kort är båda borta. Det första flygbolaget gick i konkurs (Cimber) och nu lägger Flybe ner självmant.

Med alla människor som pendlar mellan Stockholm och Köpenhamn borde det här vara en eftertraktad rutt.

Både flygpendling och matarbehov till CPH finns från Bromma.

Flybe hade ganska dåliga slotar nere i CPH. Vidare så är inte CPH ett nav för Finnairkoncernen så ingen matartrafik på samma sätt som SAS/Cimber skulle fått. Cimber hade för mycket gammalt inbyggt gift för att klara sig innan rekonstruktionen. Nu däremot så borde man kunna återuppväcka ideerna på en Brommamatning till CPH hubben.
 

Hall

Medlem
Sen är det ju många som reser på tjänsten och måste följa eventuella avtal som finns och det blir det inte så enkelt att välja någon annan alternativ än vad resepolicy säger.

Hur menar du? Jag får bara vänner om jag åker lokaltrafik istället för det att köra det vanliga tusenkronorsclaimet för taxi till Arlanda ToR. Om Cimber kör via SAS avtal så borde det ju inte vara något problem.
 
Toppen