Senaste nytt

Familjen till Florida, förslag?

Totopez

Medlem
Familjen (två vuxna, en tolvåring (vuxen på flyget) och en sjuåring tänker åka till Orlando nästa sommar. Vansinne att åka då, vi vet, men det är enda gången alla kan vara borta så länge, och så kan vi träffa amerikanska släktingar som är där samtidigt.

Planerad utresa är någon gång mellan 10-20 juni och vi vill stanna c:a tre veckor. Ekonomi är nyckelordet för en student och en sjuksköterska. Kombinationen pris och kort restid är mer intressant än kreativ routing och spännande flygbolag den här gången... Alla är EBB, cirkus 80-100 000 EB-poäng finns, men vi når inte Amex2-4-1 i år (om det inte finns någon här som behöver köpa ett gäng nya datorer och vill göra en deal...)
Varianter som tillåter en stopover i NYC på vägen hem uppskattas särskilt av dottern.

Boende i Florida sker en vecka i vänners hus på västkusten och resten med Club Carlson-poäng.

Genom Momondo går det att hitta priser på knappa 25000 SEK för hela familjen, med SAS via EWR. Vet dock inte om det går att göra stopp med den biljetten. Men det är bra restider, antagligen bäst tider, under 13 h på vägen dit.

Så vad säger expertisen? Går det att hitta billigare/bättre? Eller är sommarpriserna alltid höga?
 
Familjen (två vuxna, en tolvåring (vuxen på flyget) och en sjuåring tänker åka till Orlando nästa sommar.

Genom Momondo går det att hitta priser på knappa 25000 SEK för hela familjen, med SAS via EWR. Vet dock inte om det går att göra stopp med den biljetten. Men det är bra restider, antagligen bäst tider, under 13 h på vägen dit.

Så vad säger expertisen? Går det att hitta billigare/bättre? Eller är sommarpriserna alltid höga?

Det innebär runt 6250kr per person - låter inte dyrt tycker jag?
 

Najk

Medlem
Familjen till Floria, förslag?

Efter snabb koll på IATA så är det ett bra pris du har hittat. Finns några hundra billigare per person men då längre flygtid och sämre routing.
 

Toby

Medlem
SAS flyger ARN - EWR direkt T/R för ca 6500:-/person (sas.se) United eller US flyger till Orlando. ca 1500:- T/R.
Bokar du allt via sas.se går det på ca 6800:- men ingen aning hur det fungerar med stopover då.. Inte min grej de.
 

Svenska73

Medlem
Billigt! Jag tittade på att åka i somras och då kostade 10.000 per person! Jag brukar hyra hus i Orlando med 4 sovrum och pool för dryga 120 USD per natt om ni inte vill förbruka Club Carlson poäng så skicka mig ett pm så skickar jag dig deras info. Finns tvättmaskin och torkmaskin också, ganska skönt om man åker en längre period. Enjoy och missa inte Outlets, Premium Outlets är bäst!
 

Totopez

Medlem
Tack för svar. Det känns som om det är ett bra pris. Ska ringa Resecentrumgruppen imorgon och kolla stop over.

Och eftersom det finns Radissonhotell i Orlando som kostar 9000 poäng natten tror jag att det blir den varianten.
Det blir ändå en vecka i lånad villa vid kusten.
 
Toppen