Senaste nytt

Kan man överlåta en biljett med Air France och KLM?

SarahOhrn

Ny medlem
Hej! Jag skrev min fråga i välkomsttråden men denna va kanske mer korrekt så skriver här i stället.

Gäller inte businessclass men - kan man överlåta en biljett? Kan av personliga skäl inte åka på resan men känns surt om man ska förlora 9000 kr. Vet att man på t ex SAS kan överlåta (göra namnändring verkar räcka) hur är det hos er?

Hälsn Sarah
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Hej igen Sarah! Har fått svar nu och dessvärre är din biljett varken ändrings- eller återbetalningsbar. :( Dock så verkar det som om du köpt till någon form av försäkring. Kolla med dem alternativt med ditt kortföretag om där kan finnas en öppning. Hälsn Karin
 

SarahOhrn

Ny medlem
Hej igen Sarah! Har fått svar nu och dessvärre är din biljett varken ändrings- eller återbetalningsbar. :( Dock så verkar det som om du köpt till någon form av försäkring. Kolla med dem alternativt med ditt kortföretag om där kan finnas en öppning. Hälsn Karin


Okej. Nä jag trodde det skulle gå att ev överlåta ändå. Men då vet jag. Då måste jag åka för vill inte slänga 9000 kr i sjön. Men då har jag ett annat problem - att när jag beställde biljetten skrev jag alla min sons förnamn i ordning "Glenn Hakan Leon" (Håkan fast À ist för Å då) men på biljetten kapades det och drogs ihop så hans förnamn står nu bara som "Glennha" det måste gå att ordna på något vis? :S Men inre fått tag på ngn svensk på kundservice än och känner att det är för svårt att reda ut på engelska.
 
Toppen