Senaste nytt

Hotellbokningar och förmåner

Stefan62

Medlem
Måste man ha bokat via respektive hotellkedjas bokningssida för att få ta del av medlemsförmånerna som erbjuds för Hilton Gold/SPG Gold/Club Carlsson Gold etc. (Det blir ju ibland ett väsentligt lägre pris via andra hemsidor.)
 

Kebalibre

Medlem
När det gäller Marriott fick jag i alla fall inte tillgodoräkna mig några poäng för en bokning gjord på hotels.com.
 
Tycker att största fördelen med att boka via hotellet sida är att om det strular på plats så fixar de alltid något som är ännu bättre än det du bokat. Inte lika roligt med bokningar från hotels.com eller booking.com då det inte är lika lätt att vända sig till någon.
Hilton brukar även garantera lägsta pris på sin site (vilket inte riktigt stämmer) men de tar inte ut överpriser varjefall.
 

miles

Medlem
Kan i princip bara uttala mig om Hilton. Jag brukar aldrig ha problem med att nyttja Hiltons prisgaranti (även om jag läst att de ska vara snåla med det, vad har ni andra för erfarenheter?), så jag bokar i princip alltid direkt med hotellet. Men annars har jag ibland via bokningar från booking.com och expedia fått förmåner men ej poäng, ibland t o m förmåner och poäng. Men förmånerna har jag alltid fått i vilket fall...
 

ulagun

Medlem
Har inte de flesta hoitellkedjor en prisgaranti, att om du hittar ett billigare pris på annan bokningssida så får du samma låga pris på hotellkedjan samt ibland även en liten kompensation. Gäller dock inte typ "last minute" priser.
Fick kompensation av Hilton för något år sedan efter lite tjatande (var inte värt det)

BW vet jag är griniga med att endast ge bonus m.m. om man bokat via deras egen hemsida.
 
Toppen