Senaste nytt

SAS Fast Track på Landvetter Utrikes (GOT)

proxie

Medlem
Hej !

Lite nyheter för oss på västkusten.

Från och med kommande måndag (enligt personalen) får SAS resenärer (EBG/Y/C) tillång till Fast Track (Prio Lane) på Landvetter utrikes.

/Prox
 

Jacob

Medlem
Så här står det i pressreleasen som just kom ut från SAS:

SAS öppnar Fast Track Security på Göteborg Landvetter

12 okt, 2012 09:10 CET

SAS öppnar den 15 oktober en SAS Fast Track Security på Landvetter flygplats tillsammans med Göteborg Landvetter Airport.

SAS Fast Track Security (priority lane) är ett prioriterat flöde genom säkerhetskontrollen. På Landvetters utrikesterminal finns denna då tillgänglig för medlemmar i SAS EuroBonus Guld samt resenärer bokade med SAS eller Widerøe i Business eller Economy Extra. På Landvetters inrikesterminal erbjuder vi redan SAS Self Service Fast Track Security och där välkomnas medlemmar i SAS EuroBonus Guld.

- Vi är glada över att erbjuda SAS Fast Track Security här på Landvetter. Vi vet att våra kunder uppskattar tidsbesparande tjänster, och genom att använda sig av SAS Fast Track så kan våra kunder spara väderfull tid när de reser, säger Mattias Hyllert, Stationschef Landvetter, SAS.
 

NotRyan

Medlem
.......

På Landvetters inrikesterminal erbjuder vi redan SAS Self Service Fast Track Security och där välkomnas medlemmar i SAS EuroBonus Guld.
.......

Den här är ju dock bara en särskild fil till vänster om den ordinarie kön där man får onda ögat när man skär in framför de som stått och väntat :)

Mvh
/NotRyan
 

MarcusC

Medlem
Trevligt. Swedavias fast track har ju funnits ett tag. Aldrig sett någon använda den utrikes ännu dock. Hoppas kunna testa som EBG snart då.
 
Trevligt! Nu kommer jag väl inte få använda den så ofta, men ändå roligt att den kommer till så att alla som är EBG här (eller flyger på sådana biljetter) får det lite smidigare! :)
 
Den här är ju dock bara en särskild fil till vänster om den ordinarie kön där man får onda ögat när man skär in framför de som stått och väntat :)

Mvh
/NotRyan
Nja, den är väl ändå till HÖGER om den ordinarie! Få se på Måndag vad som gäller! Om det är sant så är det en välgärning som jag med flera EBP har bett om i säkert 5år. Måndag morgon vid 0600 med alla charter resenärer kan security vara ett stort skämt!
 

David

Medlem
Mycket trevligt! Är iofs inte EBG men har en SAS-flygning i C i slutet på november. Får se hur det funkar då.
 

NotRyan

Medlem
Nja, den är väl ändå till HÖGER om den ordinarie! Få se på Måndag vad som gäller! Om det är sant så är det en välgärning som jag med flera EBP har bett om i säkert 5år. Måndag morgon vid 0600 med alla charter resenärer kan security vara ett stort skämt!

Till HÖGER? i inrikes (som jag kommenterade) ? Jag måste nog ta och titta bättre nästa gång då, såg den nämligen inte från början utan gick i vanliga flödet...

Mvh
/NotRyan
 
Toppen