Senaste nytt

Mat & snacks på Finnair business class?

Telene

Ny medlem
Hej alla,
Jag flyger för första gången business class i oktober med Finnair ARN-HEL-KIX och tillbaka efter ca 1 månad NRT-HEL-ARN.
Det ska bli jättespännande bara med flygresan. (Det blir min och min mans bröllopsresa :D )

Jag är gastric bypass opererad och behöver lite koll över mat ombord (+ kontrollfreak... ^__^ ). Jag kommer kolla upp menyn innan vi far och beställa maten innan, men hur är det med snacks som serveras ombord? Vad brukar ingå där? Jag kollade in bilden på Finnairs hemsida och där ser det ut som det serveras smörgåsar? Är det någon som vet?
Jag tänkte om det är onödigt att ta med sig något mellanmål ombord? Jag är tack och lov inte så känslig för mat, men klarar inte någon fet röra i vitt bröd.

Vi kommer också att besöka loungerna på Narita. Har läst att JAL Sakura är bäst. Rekommendationer tas dock gärna emot.

Jättekul med ett svenskt forum ^__^
 

agehall

Medlem
Jag har svårt att tro att du skulle behöva ta med dig egen mat. Om du trots allt gör det, ta för guds skull inte med dig något som luktar. Finns inget värre än när folk drar fram egen mat på flyget och det börjar lukta en massa.
 

Telene

Ny medlem
@agehall: Jupp, tänkte ta med en burk surströmming att ha på planet muhahahah ^__^ Skämt åsido så tänkte jag mer på en yoghurt eller så som jag köper efter säkerhetskontrollen

@henrik I: Tack, jo, jag kollade den. Mycket bra information där.
 

agehall

Medlem
Yoghurt är nog OK. Jag blev lite orolig att du tänkte köpa något i stil med en sån där inplastad macka. Vissa av dem kan lukta riktigt illa...
 
När jag för 2 år sedan flög med Finnairs Business Class mellan HEL-BKK-HEL så bestod snackbaren ombord utav diverse snacks, typ nötter, frukt och godis. Därutöver juice, vatten, alkoholhaltiga drycker etc. Vet själv att Finnair publicerar bröd på sina 360 graders bilder på deras snackbar. Det var inget som fanns när jag flög. Du ska inte behöva ta med egen mat när du flyger i C-klass. Beställ spec.mat genom Finnair så ska det räcka. Fråga samtidigt om utbudet i snack baren ombord. Det är ju inte säkert att de har samma sortiment på Japan flighterna som till BKK.
Glöm heller inte för den delen att antingen anmäla dig och ditt resesällskap till Finnair plus, alternativt om ni är medlemmar i annat One World bolag.

Trevlig Resa
 

henrik l

Medlem
Glöm heller inte för den delen att antingen anmäla dig och ditt resesällskap till Finnair plus, alternativt om ni är medlemmar i annat One World bolag.

Jag har ju British Ariways intatuerat på insidan av ögonlocken:D Skämt åsido, så bör du väga in hur ditt resemönster ser ut och vilka kreditkort du har. Flyger du sällan men vill samla poäng så är problemet med många frequent flyer kort att poängen försvinner efter 3-5 år. Om du skaffar ett British Airways Visa och använder det lite nu och då (minst en gång vart tredje år) så håller du tillsvidare liv i poängen för alltid. Hur det ser ut med giltighetstiden för poängen på Finnair Plus vet jag inte. Men ngn annan vet säkert.
 
Toppen