Senaste nytt

Har ni åkt en boardingbuss som hissas upp till flygplanet?

Dr. Miles

Expert
Jag har ett svagt minne om jag åkte med en boardingbuss som hissades upp till flygplanets dörr på Mexico City flygplatsen.
Det såg ut som den här bilden fast inte enbart för funkstionshindlade personer, utan det såg ut som en vanligbuss. (Ungefär som cateringsbil)

Om någon har egen bild på sådan buss, vänligen posta gärna här.
 

Gnopps

Medlem
Jodå, är inget bekvämt tyvärr.

På Washington Dulles är det vanligt. Har även hänt på JFK (tog 1 timme från det att planet tog i marken tills jag var i terminalen).
 

xmit

Medlem
Jag har gjort det på Dulles också, och jag håller med Gnopps om att det inte är bekvämt.
De packade in folk och det var dessutom väldigt varmt.
JAg har nog en bild någonstans, ska leta efter den i helgen.
 
Även jag på Dulles och håller med föregående talare att det inte alls var trevligt. De packade ju nästan in en hel A330 i ett "rymdskepp". F, C och Y. Så mycket för att komma av tidigt... Inte så roligt faktiskt.
 

Jonas C

Medlem
Sist var på CDG för 10 år sedan. Intressant nog hade man satt en buss vid dörr 1R på B737:an för passagerare med anslutningsflyg till Bangkok. Tydligen blev dessa slussade direkt till flygplanet. För oss övriga gick bussen till terminalen från dörr 1L.
 

Peter65

Medlem
Har åkt en sådan på Landvetter, men det var många år sedan... Om jag inte missminner mig var det i början av 80-talet, ungefär samtidigt som SAS flög B747 GOT-JFK
 

Alx

Medlem
Ja jag har åkt såna flera gånger på just Mexico City flygplats... Tyvärr har jag inga bilder, men minns mycket väl min egen förvåning första gången :D
 
Toppen