Senaste nytt

Gissa flygplansmaten

MarcusC

Medlem
Jag lägger upp en bild på Lufthansas "kulinariska"(var ätbart...) måltid i C (FRA-GOT)

Har sparat menyn men tänkte eftersom vi verkar gilla frågesporter om nån vågar sig på ett utlåtande
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    100,1 KB · Visningar: 261

nilsson

Medlem
Ah, min typ av mat! Det är lite svårt att avgöra vad som är efterrätt och vad som ärhuvudrätt. Det till höger ser ut som futuristisk schwartzwald-tårta. Med kirsch-grädde hoppas jag. Till vänster är det svårare. Det stora vita och blå partiet förbryllar mig, men låt oss dra till med parmesankräm, spenatgelé, lax, skaldjursmousse och ....blåbär.
 

MarcusC

Medlem
Ah, min typ av mat! Det är lite svårt att avgöra vad som är efterrätt och vad som ärhuvudrätt. Det till höger ser ut som futuristisk schwartzwald-tårta. Med kirsch-grädde hoppas jag. Till vänster är det svårare. Det stora vita och blå partiet förbryllar mig, men låt oss dra till med parmesankräm, spenatgelé, lax, skaldjursmousse och ....blåbär.

Nilsson är inne på lite rätt spår. Gissa på lite till. Kommer med lite mer info imorgon bitti
 

Lukas2

Medlem
Hm... tror den till höger, är en trippel chockladmousse bakelse. Men till vänster?? blått/lila?? skumt?? Är det oxå en dessert?
 

MarcusC

Medlem
Hm... tror den till höger, är en trippel chockladmousse bakelse. Men till vänster?? blått/lila?? skumt?? Är det oxå en dessert?

Det blå/lila t vänster är inte en dessert men jag trodde nog det först nästan...

Ingen direkt choklladmousse, men med after eight choklad..
 

Adamsson

Medlem
Jag tycker båda ser ut som något glass-aktigt. Typ något från ett big-pack-glass paket - Jordgubb, vanilj och päron? ;-) Det till höger SKULLE KUNNA vara något potatiskake-aktigt? Wild guess! Men det ser dock ut, som nilsson skriver, någon swartschvaldtårte-grejjs. Gott!
 

Kricka

Medlem
Tror Nilsson är inne på rätt spår med någon slags fisk o skaldjurspate med...?
Om det nu är fisk- och skaldjur borde det väl inte vara pepparrotscreme ? Fast
det ser onekligen ut som det och har serverats flera gånger tidigare.
 
Toppen