Senaste nytt

US DM bokning, "on hold" mer än 3 dagar?

MartinH

Medlem
Det verkar som jag farit med osanning i en annan tråd... :confused:

Jag har för mig att jag läst här nånstans om att det skulle vara möjligt att fortsätta ha en bokning "on hold" längre än 3 dagar, bara att ringa tillbaks inom 3 dagar och sätta "on hold" 3 dagar till o.s.v.
Detta för att invänta platser som man hoppas/förväntar ska dyka upp i rätt kabinklass.

Häromdan gjorde jag en bokning med ett segment i ekonomi som jag hoppas skall dyka upp som business en vecka innan avgång. Jag frågade och agenten svarade tydligt att det var ok att ringa tillbaks inom 3 dagar och sätta bokningen "on hold" i 3 dagar till och sen upprepa proceduren tills mina platser dyker upp.
Nu efter 3 dagar så ringer jag igen. 2 agenter (och deras supervisor) säger att detta inte går...

Är det nån här som vet hur det faktiskt ligger till?

Tack!
 

Dr. Miles

Expert
Du kan inte fortsätta 3 + 3 + 3 ... tricket med samma bokning, däremot kan du boka en ny bokning var 3:e dag.
Sedan är det annan sak om du lyckas att hitta samma antal av awardplats(er) på samma flight...
 

MartinH

Medlem
Tack AHO.
Jag fattar att det borde vara så, men det är inte lätt när man får annat besked från en agent. Ja, ja...roulette någon? ;)
 
Toppen