Senaste nytt

Turkish Airlines poäng på Eurobonuskonto

Normandie

Medlem
Hejsan.
Jag beställde i all hast en biljett till New York till julafton med TK CDG-IST-JFK-IST-CDG. Jag har alltid flugit med andra Star Aliiancepartners men aldrig med TK. Har googlat runt lite och funnit information om att jag kan få in mina poäng på mitt Eurobonuskonto. Min fråga till er är: hur får jag in poängen där?

Tack på förhand
Mark
 

David

Medlem
Det stämmer, samtliga Star Alliancebolag möjliggör intjäning hos EB (med diverse olika poängmängd beroende på bokningsklass).

För att få in poängen på EB-kortet ser du till att detta är registrerat i din bokning innan du boardar. Dvs lägger in det i förhand (borde väl gå på TKs hemsida eller ifall du bokat via resebyrå så kan de nog göra det men akta dig för extrakostnader), vid incheckning eller vid gate innan ombordstigning. Enklast är väl att ta med kortet och lämna in det vid incheckning som vanligt. Ifall poängen trots detta inte skulle dyka upp, vilket ibland händer, får du skicka in en retro-registrering.
 

Normandie

Medlem
Jag ursäktar för sent svar, men tack för hjälpen David! Hittade inte något på Turkish Airlines hemsida tyvärr så det får bli vid incheckningsdisken.
 

Fredro

Medlem
Jag ursäktar för sent svar, men tack för hjälpen David! Hittade inte något på Turkish Airlines hemsida tyvärr så det får bli vid incheckningsdisken.

Du finner detta fält när du ska checka in på TKs hemsida, då finns det ett fält där du ska välja SK och sen skriva ditt EB nr
 
Toppen