Senaste nytt

Hjälp: Lounge Access och ombokningsmöjligheter.

Aerophobia

Medlem
Tja, då detta är mitt första inlägg vill jag först jag bara tacka för ett bra jäkla forum som har gett mig både tips och inspiration. Ett tack till både er som skriver, och till er som gör det möjligt att skriva.

Nå, jag behöver lite hjälp med två saker.

1. Jag ska snart till New York och har uppgraderat från WT+ till CW på atlantflygningarna (med Avios). Jag har försökt att byta tid på segmentet LHR -> ARN, men tjejen på BA, som inte gav ett särskilt välinitierat intryck, vill ha €180 för detta. Detta segment är bokat i Y-klass och som jag förstår är det fullpris ekonomi. Är inte fullprisbiljetter ombokningsbara utan avgift? Visserligen är hela biljetten ARN -> JFK bokad i WT+ och uppgraderad enl. ovan. Kanske blir det andra regler för delbiljetterna då? Så, ska jag utgå från att hon har rätt, eller ska jag ringa någon annan representant? Telefonmänniskorna har haft fel förut. Att betala €180 är inget alternativ då priset för CE det datumet ligger på ca SEK 1200.

2. Jag sitter i ekonomi, då det inte finns WT+ intra-Europa, på flygningarna mellan ARN och LHR, och CW flygningarna mellan LHR och JFK. Har jag tillgång till lounge på ARN på utresan och på LHR på hemresan? Enligt One Worlds hemsida och FT har jag det. Enligt tjejen på BA.com har jag det inte. Ännu en gång; hon verkar inte vara särskilt initierad.

Fråga om något är oklart. Jag är rätt duktig på att krångla till saker och ting. Ha det.
 
Last edited:

Gnopps

Medlem
Välkommen till forumet Aerophobia! Fråga 2 överlåter jag till våra BA-experter.

Angående fråga 1 så betyder inte Y på din biljett att du har en fullprisbiljett. Bokningsklassen Y är mycket riktigt oftast använt för just fullprisbiljetter men BA använder (om jag minns rätt) även denna bokningsklass för de som reser vidare med WT+. Det är biljettreglerna för den biljett du köpt som styr, inte bokningsklass på biljetten. Det är troligen därför du får betala för ändring av flyget.
 

Aerophobia

Medlem
Tack så mycket Gnopps. Jäklar vilken otur. Jag ville byta till ett senare plan och då uppgradera till CE. Det hade blivit en flygning i en 767 i så fall med en klart trevligare CE-kabin än på A320. Jag hade dessutom haft tid för ett bad i Arrivals-loungen OCH häng i Galleries Club. Men men...
 
Toppen